سپیده رشنو با «سه سال و ۱۱ ماه حبس قطعی» روبرو است

By | ۱۴۰۲-۰۹-۱۵

وکیل سپیده رشنو می‌گوید دادگاه تجدید نظر استان تهران«چهار ماه حبس قطعی» برای موکلش صادر کرده تا این نویسنده و فعال مدنی برای دو پرونده، «در مجموع به سه سال و ۱۱ ماه حبس قطعی» محکوم شود.

میلاد پناهی‌پور، وکیل دادگستری، روز سه‌شنبه، ۱۴ آذرماه در گفت‌وگو با «شبکه شرق»‌ گفت که خانم رشنو به اتهام «انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی» به این مجازات محکوم شده است.

به گفته وکیل خانم رشنو تشکیل پرونده جدید او به دلیل انتشار «تصویری از خود» و اطلاع‌رسانی در زمینه «حکم کمیته انضباطی دانشگاه الزهرا»‌ در اینستاگرام است.

سپیده رشنو روز هفتم آبان در اینستاگرام نوشت که بر اساس حکم جدیدی که علیه او صادر شده، حکم حبس «پروندهٔ اول (اتوبوس تیرماه)» از تعلیق خارج می‌شود.

او که سه ماه پیش از جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، در اعتراض به حجاب اجباری بازداشت و شکنجه شده بود، روز ۱۰ مهرماه امسال با انتشار عکسی از خود بدون حجاب اجباری نوشت که با همین پوشش به همراه وکیلش در دادگاه حاضر می‌شود تا از خود دفاع کند.

این مترجم و ویراستار، خردادماه امسال خبر داد که بعد از احضار مجدد، با وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شده، اما «ممنوع‌الخروج از تهران» است.

او پیش از آن نیز اعلام کرده بود دانشگاه الزهرا او را به دلیل «عدم رعایت پوشش اسلامی»، دو ترم با احتساب سنوات از تحصیل منع کرده است.

خانم رشنو سال گذشته پس از آن بازداشت شد که ویدئویی از اعتراض او به یک زن محجبه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *