نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل ارسال سلاح از ایران به گروه‌های فلسطینی را تایید کرد

By | ۱۴۰۲-۱۱-۱۸

امیرسعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، ارسال سلاح از سوی جمهوری اسلامی به گروه‌های فلسطینی را تایید کرد.

او در مصاحبه‌ای که بخشی از آن شامگاه سه‌شنبه ۱۷ بهمن از شبکه خبری ان‌بی‌سی پخش شد گفت ایران بارها موضوع تامین سلاح گروه‌های فلسطینی را به صراحت اعلام کرده است.

او گفت: «در مورد فلسطین، ما به آنها اسلحه می‌فرستیم، آموزش می‌دهیم و توانمندشان می‌کنیم».

گروه حماس و برخی دیگر از گروه‌های فلسطینی از سوی ایالات متحده، اتحادیه اروپا و شمار دیگری از کشورها تروریستی شناخته می‌شوند و ۱۵مهرماه امسال در یورش به خاک اسرائیل نزدیک به ۱۲۰۰ تن را کشتند و حدود ۲۴۰ نفر را به گروگان گرفتند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تاکنون چندین بار، از جمله در بهمن ۱۳۹۰ و آبان ۱۳۹۸ به کمک‌های تسلیحاتی و مالی ایران به گروه‌های فلسطینی اذعان کرده و گفته است جمهوری اسلامی «هیچ ابایى از گفتن این حرف» و «رودربایستی در این قضیه» ندارد.

امیرسعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل، در مصاحبه با ان‌بی‌سی در عین حال ارسال سلاح از سوی جمهوری اسلامی به حوثی‌های یمن را انکار کرد.

آمریکا و کشورهای غربی پیش از این شواهد و مستنداتی درباره استفاده حوثی‌ها از سلاح‌های ساخت ایران، از جمله در حملات اخیر خود در دریای سرخ، منتشر کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *