رئیس مجمع تشخیص مصلحت صادق لاریجانی برای حضور در مجلس خبرگان «رأی نیاورد»

By | ۱۴۰۲-۱۲-۱۲
صادق لاریجانی اسفند ۱۳۹۷ از طرف علی خامنه‌ای از ریاست قوهٔ قضائیه کنار گذاشته شد

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، می‌گوید صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای حضور مجدد در مجلس خبرگان رهبری ناکام مانده است.

با این حال نتایج انتخابات باید به طور رسمی از سوی وزارت کشور و پس از تائید شورای نگهبان اعلام شود.

ایرنا صبح شنبه، ۱۲ اسفندماه، با انتشار این خبر نوشت که از میان پنج نامزد مجلس خبرگان در استان مازندران، محمدباقر محمدی لایینی، علی معلمی، رحیم توکل و صادق پیشنمازی به ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری راه یافته‌اند.

لاریجانی در حالی از ورود به این نهاد تعیین‌کننده بازمانده که پیش از این نیز از قوه قضائیه جمهوری اسلامی کنار گذاشته شده بود.

با کنار گذاشته‌شدن صادق لاریجانی از ریاست قوهٔ قضائیه توسط علی خامنه‌ای، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فعلی ایران، در آن زمان جایگزین او در سیستم قضائی جمهوری اسلامی شد.

او شهریورماه ۱۴۰۰ و پی رد صلاحیت برادرش، علی لاریجانی،‌ برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری،‌ از عضویت در شورای نگهبان استعفا داده بود.

وی همان زمان در رشته توییتی نهادهای امنیتی را به «دخالت‌های فزاینده از طریق گزارش‌های خلاف واقع در تصمیم‌سازی‌های شورای نگهبان» متهم کرد و نوشت که «هیچ گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیر قابل دفاع نیافته‌ام».

صادق آملی لاریجانی از مرداد ۱۳۸۸ تا اسفند ۱۳۹۷ ریاست قوه قضاییه ایران را بر عهده داشت، دوره‌ای که با سرکوب شدید معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *