هم‌بندی‌های نرگس محمدی خواستار رسیدگی پزشکی به او شدند

By | ۱۴۰۳-۰۸-۰۴

تعدادی از هم‌بندی‌های نرگس محمدی در بند زنان زندان اوین با اشاره به وضعیت سلامت این فعال حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح، نسبت به عدم اعزام او به بیمارستان اعتراض کردند.

۲۲ تن از زندانیان سیاسی زن در زندان اوین در نامه‌ای که روز پنجشنبه سوم آبان منتشر شد با اشاره به «بیماری‌های جدی و متعدد»‌ خانم محمدی، نسبت به وضعیت سلامت او ابراز نگرانی کردند.

نویسندگان این نامه با اشاره به اینکه بنابر دستور پزشک، نرگس محمدی باید شهریورماه برای عمل آنژیو به بیمارستان اعزام می‌شد نوشته‌اند: «در این مدت علاوه بر سه نامه از سوی پزشک متخصص بیمارستان، پزشک معتمد زندان نیز او را معاینه کرده و خواهان اعزام اورژانسی او به بیمارستان» شده است.

همچنین به نوشته این زندانیان، رئیس بهداری اوین هم بارها ضرورت اعزام اورژانسی این فعال حقوق بشر به بیمارستان را به مسئولان زندان یادآوری کرده است اما مسئولان اوین همچنان با ممانعت از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان، دلیل آن را «دستور نهادهای بالادستی» عنوان می‌کنند.

پیشتر گزارش شده بود که به رغم توصیه پزشک مبنی بر انجام عمل آنژیوگرافی در خرداد ۱۴۰۳، مسئولان زندان اوین در نهایت نرگس محمدی را با تاخیری یک‌ماه و نیمه در در ۱۸ تیر به بیمارستان اعزام کردند اما پزشکان به دلیل مشاهده توده در پستان او بر نیاز فوری به عمل جراحی تاکید کردند و عمل آنژیوگرافی را به تعویق انداختند.

زنان زندانی در اوین در نامه خود یادآور شده‌اند که خانم محمدی در روزهای اخیر بار دیگر دچار درد در قفسه سینه شده و پزشک بهداری زندان شرایط سلامت او را «‌پر ریسک»‌ خوانده است.

ویدا ربانی، مطهره گونه‌ای، آنیشا اسداللهی، سپیده قلیان، گلرخ ایرایی، مریم یحیوی، سمانه اصغری، نسیم سیمیاری، سعیده شفیعی، پخشان عزیزی و نسرین خضری جوادی برخی از امضاکنندگان این نامه هستند.

این زندانیان سیاسی در نامه خود تصریح کرده‌اند که مسئولان زندان با اینکه پس از هر بار اعتراض آنها وعده اعزام خانم محمدی به بیمارستان را می‌دهند اما در نهایت صبح روز اعزام مانع از آن می‌شوند.

سکینه پروانه، ریحانه انصاری‌نژاد، شکیلا منفرد، زهره سرو، حورا نیکبخت، راحله راحمی‌پور، مهوش شهریاری، محبوبه رضایی، معصومه نساجی، ناهید خداجو و سعیده قربانعلی دیگر امضاکنندگان این نامه هستند.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده نوبل صلح، تاکنون بیش از ۱۰ سال را در زندان سپری کرده و مجموعا به بیش از ۳۶ سال حبس محکوم شده است.

مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی در این مدت بارها برای او در پرونده‌های جدید احکامی صادر کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *