آیا ایران، وزیر نروژی را با کمک یک بانوی ایرانی، برای ترور بسیج کرده بود؟!

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۱

رادیو اسرائیل – یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی خبر داد که در نروژ هم اکنون این احتمال مورد بررسی اطلاعاتی قرار دارد که آیا همسر ایرانی یکی از وزیران پیشین کابینه آن کشور، در واقع مامور وزارت اطلاعات حکومت اسلامی ایران بوده که آن سیاستمدار نروژی را فریفته خود کرده و وی را به دام خود اسیر کرده تا در آینده بتواند از او استفاده اطلاعاتی کند؟!

شبکه ملی تلویزیون اسرائیل، در گزارشی به نقل از یک سامانه خبری به نام “اینتلی تایمز” پخش کرد. که سخن از سیاستمداری به نام پِر ساندبرگ

وزیر ماهیگیری پیشین نروژ است که با یک بانوی ایرانی ازدواج کرد و بارها در مجالسی دیده شده که جاسوس بازداشت شده ایرانی نیز در آن جا در فاصله کمی از وی دیده شده است. این جاسوس با این اتهام بازداشت شد که قصد داشته بکی از اعضای مهم گروه موسوم به “جنبش الاحواز” را ترور کند.


اکنون شبکه های خبری این احتمال را مطرح می سازند که عوامل اطلاعاتی رژیم ایران که مامور طراحی نقشه ترور اهوازی ها بوده اند، با وزیر پیشین ماهیگیری نروژ نیز از طریق همسر ایرانیش ارتباط داشته و از همکاری او برخوردار شده بودند.

حدود سه ماه پیش فاش شد که وزیر ماهیگیری نروژ همراه با همسر خود به طور غیرقانونی از ایران دیدن کرده است. انتشار این خبر موجب بروز جنجالی گردید که به کناره گیری آن وزیر انجامید.

به دنبال این جریانات، نهادهای اطلاعاتی نروژ و دانمارک به بررسی این احتمال پرداختند که همسر ایرانی وزیر نروژی در واقع مامور جاسوسی رژیم ایران بوده که با کمک زیبایی خود توانسته است او را به ازدواج بکشاند.

سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل، موساد نیز به بررسی چنین احتمالی ادامه می دهد.

یادآوری می شود: حکومت اسلامی ایران ادعا می کند که همه این اتهامات، یک توطئه آمریکایی و صهیونیستی علیه آن رژیم و به هدف توجیه بازگرداندن تحریم ها می باشد.

در این میان خبر رسید که دولت دانمارک سفیر آن کشور را به تهران باز می گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *