احضار دریافت‌کنندگان پیامک کشف حجاب موجب ازدحام در خیابان وزرا شد

By | ۱۳۹۸-۰۲-۰۵

ارسال پیامکی از جانب پلیس امنیت اخلاقی برای تعدادی از زنان در تهران در ارتباط با کشف حجاب در داخل خودرو و احضار آنها به ساختمان پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا (خیابان خالد اسلامبولی)، باعث ترافیک در این منطقه شد.

تعدادی از زنان در تهران ظرف یک ماه اخیر، پیامک‌هایی را مبنی بر “کشف حجاب” در خودرو از سوی پلیس امنیت اخلاقی دریافت کردند. به گفته تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی برخی از صاحبان خودرویی که این پیامک را دریافت کرده‌اند، “مرد بوده‌اند.”
بی بی سی:

تعداد زیادی از دریافت‌کنندگان این پیامک امروز در مقابل ساختمان پلیس امنیت اخلاقی در وزرا حاضر شدند.

یک شاهد عینی که خود از دریافت کنندگان پیامک بوده است، به بی‌بی‌سی گفت: “چندی پیش پیامکی با این مضمون دریافت کردم که سرنشین یا راننده ماشین مرتکب جرم کشف حجاب شده و به منظور جلوگیری از تکرار جرم به شما تذکر داده شده است. به فاصله چند ساعتی پیام دیگری دریافت کردم که باید ظرف ۷۲ ساعت به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود مراجعه کنم.”

یکی از افرادی که امروز مقابل ساختمان پلیس امنیت اخلاقی در وزرا حاضر شده بود، گفت: “گروه اول را برای پرداخت خلافی فرستادند وقتی جمعیت زیاد شد تعدادی کاغذ تعهد در میان حاضران پخش کردند و زمانی که جمعیت هر لحظه بیشتر شد، ماموران پلیس در میان جمعیت حاضر شدند و گفتند که تمام پیامک‌های ارسال شده دیلیت شده و دیگر نیازی به حضور شما نیست.”

یک زن در تهران که این پیامک را دریافت کرده به بی‌بی‌سی گفت:”در تاریخی که این پیامک برایم ارسال شده، من در بخش زنان یک بیمارستان بستری بودم. مدارک پزشکی‌ من هم موجود است.”

زن دیگری در واکنش به دریافت این پیامک می‌گوید: “این اعتراض مدنی است، خلافی هم نکرده‌ام. انتخاب نوع پوشش حق من است.”

بحث اعتراض به حجاب اجباری در سال‌های اخیر در قالب حرکت‌های مختلف مدنی تشدید شده است.

حرکت اعتراضی دختران خیابان انقلاب موضوع حجاب اجباری را به یکی از موضوعات اصلی فضای سیاسی و اجتماعی ایران بدل کرد.