خروج قطار همدان-مشهد از ریل پنج مصدوم برجاگذاشت؛ سرقت ریل دلیل احتمالی حادثه

By | ۱۳۹۹-۰۳-۰۴

مهدی ولی‌پور، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد که شامگاه شنبه قطار همدان – مشهد در محدوده ده کیلومتری پرند از ریل خارج شد و پنج مجروح این حادثه پس از رسیدن امدادگران به صورت سرپایی درمان شدند.برخی مسافران نبودن قسمتی از ریل و سرقت احتمال آن را دلیل این سانحه عنوان کردند.

این قطار مسافری دارای دو لکوموتیو و که از همدان به سوی مشهد در حرکت بود، شامگاه شنبه سوم خرداد ماه در محل پل و ایستگاه «جدایش» در خط آهن جنوب و محدوده پرند دچار حادثه شد و دو لکوموتیو و و یک سالن قطار به داخل پل سقوط کرد و دو سالن مسافری نیز از خط ‌آهن خارج شد.

مهدی ولی‌پور، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت که  این حادثه ساعت ۲۲ و ۵۰ دقیقه شامگاه شنبه رخ داد و دو تیم ارزیاب هلال احمر به محل اعزام شدند و ۶٠ نفر از جمله ۴۵ مسافر و ١۵ خدمه حادثه دیده در محل حضور دارند که پنج نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت که «تاکنون مصدومیت جدی گزارش نشده است . تیم‌های عملیاتی هلال احمر و اورژانس در منطقه حادثه حضور دارند و یک قطار از شرکت راه آهن جهت انتقال مسافرین به تهران اعزام شده است.»

همزمان سعید ابراهیم‌نژاد، مدیرکل راه‌آهن غرب کشور با تایید خروج قطار مسیر همدان – مشهد در حوالی شهر پرند، گفت که «این قطار سه ساعت پس از حرکت از همدان به سمت تهران، در ۱۰ کیلومتری حوالی شهر پرند از ریل خارج شد.»

ابراهیم‌نژاد با تاکید بر اینکه «حال ۴۵ مسافر این قطار خوب است»، گفت که در این حادثه کسی کشته‌ نشده است و تیم‌های امدادی در حال اعزام به منطقه هستند.

همزمان خبرگزاری ایرنا از قول یکی از مسافران این قطار خبر داد که دو نفر از پرسنل قطار به شدت مصدوم شدند و سه واگن انتهایی قطار به طور کامل از ریل خارج شده اما هیچ یک از مسافران مصدوم نشدند.

این خبرگزاری دولتی از قول مسافران اعلام کرد که قسمتی از ریل این مسیر ناپدید شده و احتمال دارد از سوی کسی یا کسانی سرقت شده باشد.

حرکت قطار مسیر دو سویه همدان – مشهد از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود و از شنبه شب از سر گرفته شده بود که در اولین سفر دچار سانحه شد.

 این قطار ۳۲۰ نفر ظرفیت دارد و با کوپه‌های چهار و در برخی روزها شش نفره، مسافران را در مسیر همدان‌مشهد جا به جا می‌کند اما به گفته مقام‌های راه‌آهن ایران در هنگام سانحه شامگاه شنبه حامل ۴۵ مسافر و ۱۵ خدمه بوده است.
ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *