حسن عباسی نظام جمهورى اسلامى باید شرم کند از زالو زیر عبا و عمامه

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۴

فساد در جمهوری اسلامی تا به آنجا رسیده که حتی صدای تئوریسن سپاە پاسداران حسن عباسی را هم درآورد. او با نگرانی نسبت به وضعیتی که جمهوری اسلامی در آن قرار دارد با اشاره به پرونده فساد اکبر طبری، خواهان محاکمه صادق لاریجانی شد (فیلم زیر). این در حالیست که رئیس قوه قضائیه را خامنه ای تعیین می کند و بعد از استعفای صادق لاریجانی باز هم خود رهبر جمهوری اسلامی او را در سمت رئیس شورای تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد.

حسن عباسی می گوید: نظام جمهورى اسلامى باید خجالت زده باشد که یک زالو، زیر گوش و عبا و عمامه رئیس قوه قضائیه فساد را در جامعه هندل و پمپاژ میکرد! هر بار که تلویزیون را روشن میکنیم یکنفر در حال محاکمه شدن است! اینها را باید در میدان آزادی به دار آویخت! عکسی که دیروز منتشر شده با فرغون و لیفتراک داشتند پرونده این فرد را می‌برند. رئیس حفاظت اطلاعات آن قوه‌ای که همه این سال‌ها می‌دیده این ۲۰سال آنجا داشته فساد می‌کرده و آن دستگاه حفاظتی برخورد جدی را انجام نداده. آنها باید همه‌شان محاکمه شوند. ایضا خود رئیس قوه!

صادق لاریجانی، رئیس وقت قضاییه خامنه‌ای و رئیس کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به جرایم اکبر طبری گفته بود: برخی از اتهامات مطرح شده در مورد معاون اجرایی حوزه ریاست قبلاً در دادسرا بررسی و کذب بودن آن محرز شده بود.

اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه خامنه‌ای در جلسه دوم دادگاه تمام اتهام‌ها علیه خود را رد کرد و گفت۲۰ سال به قوه قضاییه “خدمت صادقانه” کرده است.

او در ارتباط با پرونده ساخت یک ویلا در منطقه لواسان در شمال شرق تهران گفت افراد دیگری که در این ماجرا متهم به دادن رشوه به او هستند در صورت درخواست او حاضر بودند “کل لواسان” را به نامش کنند.

این است قوه قضائیه خامنه‌ای

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «اکبر طبری» دومین فرد قوه قضاییه در دوران ریاست صادق لاریجانی، صبح روز چهارشنبه در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

اکبر طبری در دومین جلسه محاکمه خود گفت: ۲۰ سال به قوه قضائیه خدمت صادقانه کردم و هیچ اتهامی را قبول ندارم؛ چون همه اینها پرونده‌سازی است.

گفتنی است طبری در دستگاه قضایی دوران لاریجانی آن‌قدر با نفوذ بود که به ‌نوشته رسانه های حکومتی، حدود ۱۰ الی ۱۵سال پیش، همه کسانی که با عدلیه سروکار داشتند، «اکبر طبری» را می‌شناختند و کسانی که می‌خواستند پرونده‌ ای در دادگستری به‌ پیش ببرند، به سراغ او می‌رفتند. عده‌ ای می‌گفتند به‌جای آقای شاهرودی یا آملی لاریجانی، اکبر طبری را پیدا کنید و به سراغ او بروید.

همین رسانه‌ها می نویسند: یک قلم ثروت اکبر طبری، پنت هاوس ۱۰۰میلیارد تومانی است که از یک چپاولگر حکومتی دیگر به نام رسول دانیال‌زاده به‌عنوان رشوه دریافت کرده است.

روزنامه اعتماد در این باره نوشت: کمتر کسی توان اخذ دستور رئیس محترم قوه قضاییه را دارد، جز کسانی مانند طبری که اتاق کار آنان نزدیک دفتر رئیس قوه است و می‌توانند از این بستر سوءاستفاده کنند. بستر فسادی که طبری به راه انداخت و چندین قاضی و وکیل و کارشناس و سر دفتر را در مجموعه فساد خود به کار گرفت. در این میان آنچه که مطرح می‌شود این است که چرا چنین فردی با چنین حجمی از فساد، پیش از این در قوه قضاییه شناسایی نشده است؟

در پاسخ به سئوال این روزنامه باید گفت: این تنها مشتی از خروار فساد و حاکمیت غارت و چپاول چهل ساله جمهوری اسلامی است که طی آن هزاران دست محرومان را به اتهام سرقت های کوچک قطع کردند و با اشاره‌ ای از بالا پرونده‌های سنگین سرقت و رشوه و غارت اموال مردم را بستند. اندکی از بسیار و نوک کوه غارت سرمایه های کشور است. کوهی که بدنه و قاعده آن سپاه پاسداران و رأس آن خامنه‌ای است.

روزنامه ستاره صبح در همین رابطه نوشته است: طبری چه بسا قله کوه یخی فساد در این پرونده بزرگ باشد که می‌طلبد در رسیدگی به آن تنها به این قله بسنده نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *