رئیس کل بانک مرکزی از احضار برخی صادرکنندگان با همکاری قوه قضاییه خبر داد

By | ۱۳۹۹-۰۴-۱۶

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران گفته است از روز دوشنبه ۱۶ تیرماه با همکاری قوه قضاییه، صادرکنندگانی که تاکنون ارز ناشی از صادرات را به کشور برنگرداننده‌اند، در لیست‌های ده نفره برای توضیح دعوت می‌شوند.

او در یادداشتی که شامگاه یک‌شنبه ۱۵ تیرماه درباره علت افزایش قیمت ارز در ایران منتشر کرده، گفته است در دو هفته آینده مهلت این افراد برای بازگرداندن ارز تمام می‌شود و این مهلت به هیچ وجه «تمدید نخواهد شد».

تلاش برای احضار صادرکنندگان در حالی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است که روز گذشته، یک نماینده مجلس ایران خبر از عدم بازگشت ۲۰ میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد کشور خبر داده بود.

به گفته محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، صادرکنندگان نیازمند برخی ضمانت‌های دولتی هستند تا ارز را به داخل کشور برگردانند.

روز گذشته قیمت دلار در بازار تهران به بیش از ۲۲ هزار تومان رسید. رئیس کل بانک مرکزی ایران در یادداشت خود نوشته است که با توجه به «افزایش قابل توجه صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی وصادرات غیرنفتی و خبر‌های مثبت از آزادشدن منابع مسدودی بانک مرکزی» روند تامین ارز متحول خواهد شد.

او جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده ولی گفته است بانک مرکزی در بازار «دخالت هدفمند» خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *