جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان در بلندی‌های جولان در خاک سوریه «برنامه‌های جنگ» علیه اسرائیل دارند

By | ۱۳۹۹-۰۸-۱۲

-هواپیماهای اسرائیلی در بلندی‌های جولان در سوریه اقدام به پخش اعلامیه‌ بین ساکنان منطقه و نیروهای ارتش سوریه کرده و هشدار داده‌اند که هر کسی در اقدامات تجاوز به اسرائیل به گروه تروریستی حزب‌الله کمک کند، هدف اسرائیل قرار می‌گیرد.

تانک‌ها و ادوات زرهی ارتش اسرائیل در بلندی‌های جولان

-به گزارش پایگاه خبری اسرائیلی «وای نت» در این اعلامیه‌ها آمده «آگاه باشید! در حالی که حزب‌الله به راحتی در لبنان نشسته است، شما را در خط مقدم قرار داده‌اند».

بررسی‌ها نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران و شبه‌نظامیان نیابتی به دنبال نفوذ در بین ساکنان غیرنظامی منطقه و نیروهای ارتش سوریه مستقر در محل و به دنبال باز کردن جبهه‌ای علیه اسرائیل‌ هستند.

به تازگی رسانه‌های سوریه گزارش دادند که هواپیماهای اسرائیلی در بلندی‌های جولان در سوریه اقدام به پخش اعلامیه‌ بین ساکنان منطقه و نیروهای ارتش سوریه کرده و به آنها هشدار داده‌اند که هر کسی در اقدامات تجاوز به اسرائیل به گروه تروریستی حزب‌الله کمک کند، هدف اسرائیل قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اسرائیلی «وای نت» در این اعلامیه‌ها آمده «آگاه باشید! در حالی که حزب‌الله به راحتی در لبنان نشسته است، شما را در خط مقدم قرار داده‌اند.»

این اعلامیه‌ها یک روز پس از آن پخش شده که رسانه‌های سوریه در خبری که از سوی اسرائیل تأیید نشد گزارش دادند موشک‌های ضدتانک به سمت اهدافی در نزدیک القُنَیطره شلیک شده‎ و مواضع حزب‌الله و دیگر ستیزه‌جویان وفاداران به ایران از سوی ارتش اسرائیل هدف قرار گرفته است.

این رویدادها نشانگر افزایش درگیری‌های نظامی در مرز سوریه و اسرائیل است.

اسرائیل و روسیه بطور مشترک توافق کردند که نیروهای سوریه برای بازگشت ثبات به منطقه عقب‌نشینی کنند، اما این تصمیم عملی نشد و جنگ ادامه دارد. نیروهای طرفدار اسد، مبارزان ضد اسد، طرفداران رژیم ایران، نمایندگان حزب‌الله و دیگران همه در حال جنگ با یکدیگرند. ماهانه ده‌ها شبه‌نظامی کشته می‌شوند و حتی گاه از مرزهای اسرائیل عبور می‌کنند.

اسرائیل در حال رقابت استراتژیک علیه جمهوری اسلامی ایران و رژیم اسد بر سر نفوذ در بلندی‌های جولان در سوریه است و روسیه نیز نقش اساسی در این رویدادها دارد.

در اواخر سال ۲۰۱۸ حتی قبل از اینکه ارتش اسرائیل بیمارستان صحرایی خود را در مرزها برای امدادرسانی به شهروندان سوری آسیب‌دیده از جنگ داخلی منحل کند، نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران در آن مناطق دیده می‌شدند.

نیروهای حزب‌الله لبنان خیلی زودتر از اینها نفوذ در بین افراد محلّی را آغاز کرده بودند. اکنون دو سال از آن زمان گذشته و تمام کمک‌های بشردوستانه اسرائیل در آن منطقه متوقف شده است.

امروز وضعیت زندگی غیرنظامی‌ها در بلندی‌های جولان در خاک سوریه عادی نیست. تنها ستیزه‌جویان مسلح در آن مناطق حضور دارند و برای اهداف محوله و دریافت دستمزد می‌جنگند. برخی حملات علیه اهداف اسرائیلی توسط غیرنظامیان سوریه انجام می‌شود و در ازای آن هر ماه ۳۰ دلار توسط رژیم ایران و حزب‌الله به آنها پرداخت می‌شود.

اسرائیل بطور مداوم از نزدیک وضعیت نیروهای حزب‌الله در منطقه را که با نیروهای مستقر در سوریه همکاری دارند رصد می‌کند.

علی احمد الاسعد از فرماندهان رژیم اسد علنی از پایگاه‌های حزب‌الله در آن مناطق بازدید کرده است. مقامات ارتش اسرائیل آنچه را «فرماندهی تکراری» سوری- ایرانی می‌نامند در برخی از واحدهای نظامی سوریه شناسایی کرده‌اند در حالی که نیروهای طرفدار رژیم ایران با لباس ارتش سوریه در یگان‌ها حضور دارند و اعضای حزب‌الله لبنان نیز فعالیت‌های خود را با آنها هماهنگ می‌کنند.

اسرائیل یک عملیات اطلاعاتی را که از یک سال پیش طراحی شده بود مورد شناسایی و هدف قرار داد. اسرائیلی‌ها همچنین از پایگاه اطلاعاتی رژیم ایران که در نزدیکی مرز این کشور ساخته شده آگاهی دارند.

ارتش اسرائیل می‌گوید برای مقابله با این تهدیدات یک اتاق جنگ ایجاد شده که مجهز به سنسور، رادار و دوربین است تا جریان مداوم اطلاعات را از اعماق خاک سوریه به نیروهای این کشور ارسال کند.
کیهان چاپ لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *