کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد به دلیل عدم خلع ید از مالک هفت‌تپه

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۹

مجلس به دلیل قانع نشدن از توضیحات وزیر اقتصاد در ارتباط با عدم خلع ید از مالک شرکت هفت‌تپه خوزستان به او «کارت زرد» دادند.

مجلس

جمعی از نمایندگان روز سه‌شنبه ۹ دی‌ماه با حضور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در صحن مجلس به سوال از او در ارتباط با عدم خلع ید و ابطال قرارداد واگذاری شرکت هفت‌تپه پرداختند.

این نمایندگان در پایان جلسه علنی خود رای دادند که از پاسخ‌های وزیر در این زمینه قانع نشده‌اند و در پی آن دژپسند از مجلس «کارت زرد» دریافت کرده است.

علی خضریان، نماینده تهران، اخیرا اعلام کرده بود که طی جلسه‌ای در مهرماه سازمان خصوصی‌سازی با مجلس توافق کرد تا «پایان آبان‌ماه» تکلیف مالک فعلی شرکت مشخص شود.

در سال‌های اخیر، کارگران هفت‌تپه بارها دست به اعتصاب و اعتراض زده و خواستار لغو خصوصی‌سازی این شرکت شده‌اند.  شماری از کارگران این شرکت نیز با اخراج از کار مواجه شده و یا در دستگاه قضایی برایشان پرونده تشکیل شد و حکم دریافت کردند.

دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور هر دو اعلام کرده‌اند که بررسی‌هایشان نشان داده در واگذاری هفت‌تپه به بخش خصوصی «تخلف» و «انحراف» صورت گرفته و باید باطل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *