احمدی‌نژاد: کسانیکه موجب این وضعیت شده اند ضد انقلاب هستند نه مردم, یارانه نقدی امسال باید ۲.۵ میلیون تومان می‌شد

By | ۱۳۹۹-۱۱-۱۸
گروه اقتصادی: محمود احمدی‌نژاد اظهار داشته است: آن زمانی که ما آن مبلغ را دادیم، نزدیک بیش از ۴۰ دلار بود. الان هم باید همان را به مردم بدهیم. اگر صد در صد اجرا می کردیم، با قیمت های امروز، ۲/۵ میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می رسید.
رییس‌جمهور سابق در مصاحبه با ماهنامه حمل و نقل درباره هدفمندی یارانه ها گفت: آن زمانی که ما آن مبلغ را دادیم، نزدیک بیش از ۴۰ دلار بود. الان هم باید همان را به مردم بدهیم. اگر صد در صد اجرا می کردیم، با قیمت های امروز، ۲.۵ میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می رسید.

احمدی‌نژاد به کدام تحریمها گفته بود کاغذپاره و تحریمها از چه زمانی موثر شد؟
تحریم ها کلا دو بخش است و دو منشا دارد؛ یکی تحریم های سازمان ملل است که اینها خیلی ضعیف است و طبیعی بود که من بگویم اینها ارزشی ندارد ولی آن چیزی که آسیب زد و فشار آورد، تحریم های آمریکا و اروپا بود که خارج از ساختار سازمان ملل اعمال شد.
حالا چرا آمریکایی ها قادر هستند این کار را بکنند؟ علت این است که نظام بانکی و پول جهان دست آنهاست. چرا اروپایی ها پذیرفتند؟ این سوال مهمی است. اگر اروپایی ها همراهی نمی کردند، تاثیر چندانی نداشت.
اتحادیه اروپا جلسه گذاشت و رد کرد و گفت ما به تحریم ها نمی پیوندیم، این یعنی جنگ اقتصادی با ایران و عاقبت آن معلوم نیست یعنی کسی از این جنگ سود نمی برد تا اینکه به اشغال سفارت انگلیس در تهران رسیدیم.
بعد از اینکه سفارت اشغال شد، انگلیس تحریم ها را به اتحادیه اروپا برد و گفت ببینید اینها چه کردند! و تعابیر زشتی راجع به ملت ایران بکار بردند، در نتیجه اتحادیه اروپا هم به تحریم ها پیوست. از آن زمان فشارها زیاد شد.

* متن این گفتگوی تفصیلی هفته آینده در ماهنامه حمل و نقل منتشر خواهد شد.

احمدی‌نژاد همچنین در مصاحبه‌‌ی دیگری، درباره هنرپیشه‌ای که ظاهری شبیه او دارد گفت: اگر ما مطّلع بشویم که به کسی اجحاف شده است باید به او کمک کنیم تا برطرف شود. ایشان (آقای محمود بصیری) هم یک انسان محترم است. یکی دو بار هم ایشان را از نزدیک دیده‌ام. به هر حال من این موضوع را دنبال می‌کنم. اگر واقعاً به خاطر شباهت به من به ایشان اجحافی شده باشد، من کمک‌شان می‌کنم.

ضد انقلاب از نظر احمدی‌نژاد چه کسی است؟
عده ای حق مردم را در حد یک برگ کاغذی می دانند که می آیند و در صندوق می اندازند و بیش از این حقی برای مردم قائل نیستند.
اگر مدیریت جوامع با مشارکت مردم باشد ریشه ظلم خشکیده می شود. ظلم زمانی اتفاق می افتد که اکثریت محکوم به تصمیم و اختیار اقلیت هستند. عده ای منتقدین را ضد انقلاب می خوانند! مگر می شود یک ملت ضد انقلاب باشد؟ این انقلاب توسط مردم و به رهبری حضرت امام به نتیجه رسیده است، مگر می شود تمام این مردم بر ضد خواسته خود باشند. حال سوال اینجا است. آیا ضد انقلاب می توانست بیش از این که امروز هست به انقلاب و مردم آسیب بزند؟ کسانیکه موجب این وضعیت شده اند ضد انقلاب هستند.

* آقای بقایی صد در صد بی‌گناه هستند، صد و پنجاه درصد. حتی تخلف هم نکرده است چه برسد به جرم. چون مجازات برای جرم است، ایشان تخلف هم نکرده است.

* در دولت ما به اندازه همه دولت‌های قبل از آن کار شد. منتهی چون قبل از دولت آقای هاشمی کار زیادی انجام نشده بود، به همین دلیل این نام (دولت سازندگی) را گذاشتند. سازندگی در دولت آقای هاشمی بیشتر از دولت آقای موسوی و خاتمی بود.

* من اگر می‌خواستم جنجالی حرف بزنم که اتّفاقات دیگری می‌افتاد! من اعتقاداتم را می‌گویم ولی تأثیر اعتقادات من در جامعه خیلی زیاد است.

* ماجرای دختر ۹ ساله ای که غنی سازی می‌کرد
نگویید شیطنت رسانه، بگویید شیطنت اصحاب قدرت!
همانطور که در دنیا می‌خواستند از من چهره دیگری معرفی کنند؛ در داخل کشور هم تلاش کردند از من یک چهره ضد زن و ضد هنر بسازند و در ابعاد گسترده تکرار کردند تا آن را جا بیندازند، چرا؟ برای اینکه حرف‌های اصلی به گوش‌ها نرسد! سال ۸۴ من یک تکه‌اش را خنثی کردم. گفتم من یک معلم هستم، این چیزهایی که می‌گویید اصلاً نشنیده‌ام! گفتم من وارد محدوده ممنوعه قدرت شده‌ام که می‌خواهید همین طور بزنید و تخریب بکنید! رسانه است و پول هم پشت آن است. در حجم وسیع تکرار می‌کند تا در ذهن‌ها رسوب نماید.

* اصحاب قدرت از اوّل سعی کردند تصویر دیگری از من معرفی کنند.

* جزو عجایب است که رای نمایندگان مجلس مخفی است!
الان قانون وضع می کنند که با آن پدر مملکت در می آید، شما یقه چه کسی را می توانید بگیرید؟ اصلا معلوم نیست که به چه کسی به این قانون رای داده است؟! این دیگر جزو عجایب است که در بین دویست کشور دنیا رای نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی مخفی است. این غلط است و باید شفافیت بیشتر از هر نقطه دیگری در دنیا باشد و افراد در قبال تصمیمات خود مسئولیت بپذیرند. نماینده باید همیشه بتواند از رای خود دفاع کند. به نماینده می گوییم که خودت تصویب کردی که این پول را باید بدهیم، می گوید من که رای ندادم! از کجا معلوم است که چه رایی داده است؟ روشن نیست. اختیارات یک طرف می‌رود و مسئولیت ها یک طرف دیگر!

* انگلیسی‌ها گفتند ایرانی‌ها را همیشه باید گرسنه نگه داریم و این یک سیاست است!
رقابت‌های برخی سیاستمداران غربی با ایران سابقه ۲۵۰۰ ساله دارد. سابقه ۴۰ ساله ندارد. ایران یک پتانسیل‌هایی دارد و تلقی آنها این است که اگر آن پتانسیل‌ها آزاد شود، آنها به راحتی نمی‌توانند بر دنیا مسلّط شوند. نه اینکه این پتانسیل‌ها نظامی باشد، پتانسیل‌ها انسانی و فرهنگی است که اگر آزاد شود، دنیا به راحتی سلطه آنها را تحمّل نخواهد کرد. به همین دلیل می‌خواهند ایران همیشه ضعیف باشد. ۷۰_۸۰ سال قبل، انگلیسی‌ها گفتند ایرانی‌ها را همیشه باید گرسنه نگه داریم و این یک سیاست است. چون همیشه آنها مسلط بودند. یک تحلیل تاریخی از ایران دارند. آنها می‌گویند ایرانی‌ها تنها ملّتی هستند که سابقه مدیریت جهان را دارند. آنها تنها ۴۰۰ سال است که دنیا را اداره می‌کنند ولی ایرانی‌ها هزار و چند صد سال، آن هم نه با زور، بلکه با فرهنگ این کار را کرده‌اند. این خیلی مهم است.

* می‌گویند حرف‌هایی که شما زدید باعث شد شانس رهبری آینده از صادق لاریجانی گرفته شود!
احمدی‌نژاد: الان چه کار باید بکنم؟!

* خانم آنجلینا جولی حرف بسیار مهمی زدند. گفتند تبعیض سیستماتیک در دنیا وجود دارد. این حرف مهمی است. من هم این حرفشان را تأیید کردم. گفتم من هم موافق هستم، علتش به مدیریت ها برمی‌گردد.

* نظر احمدی‌نژاد درباره ظریف، دیپلماسی، مذاکره و برجام
دیپلماسی که این (لبخند و نوع حرف زدن) نیست! اگر شما به یک کارخانه بروید و سلام و علیک کنید، محصول بیرون می‌آید؟ لبخند بزنید، محصول بیرون می‌آید؟ دیپلماسی یعنی شما یک اهدافی را دارید که از طریق ارتباطات و روابط دوستانه، آن اهداف را محقّق می‌کنید. من از شما سؤال می‌کنم در این ۸ سال اخیر چه هدفی در سیاست‌خارجی محقق شده است؟ می‌توانید بگویید؟
من معتقد هستم که اصلاً برجام را نخوانده‌اند و امضا کرده‌اند! هر کس خوانده بود که امضا نمی‌کرد. چون یک قرارداد باید تضمین داشته باشد.
مذاکره شد و بعد یک تفاهم‌نامه‌ای بین ما و آمریکا نوشته شد و بعد یک‌طرفه نقض کردند و ما هیچ کاری نتوانستیم بکنیم. معلوم است که یک نقص اساسی دارد. ما می‌گوییم اگر آقای رئیس‌جمهور یک دیپلمات حرفه‌ای هست، اینها را باید رعایت کند و الّا لبخند و این چیزها که دیپلماسی نیست. اگر کسی تصوّر کند که دیپلماسی این چیزها است، تعریفش خیلی اشتباه است. باید یک هدفی را محقّق کند.
بهار نیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *