نام دو زن ایرانی‌ تبار کاملیا آریافر, نگار مرتضوی, در فهرست ۳۰ زن الهام‌بخش مجله «فوربز»به مناسبت تجلیل از دستاوردهای زنان

By | ۱۳۹۹-۱۲-۲۰

تامی ویلیامز در مطلبی برای مجله «فوربز»، به مناسبت ماه مارس که ماه تجلیل از دستاوردهای زنان در سراسر دنیا است، ۳۰ زن را از عرصه‌های گوناگون از جمله تجارت، تکنولوژی، ورزش و رسانه انتخاب کرده است که هر یک به نوبه خود، خارج و داخل از محیط کار تأثیرگذار بوده‌اند. در این فهرست نام دو زن ایرانی تبار نیز دیده می‌شود.

ویلیامز که فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد است در این بلاگ درباره کارآفرینان و یا افرادی کمتر شناخته شده می‌نویسد که می‌توانند برای دیگران الهام بخش باشند.

کاملیا آریافر

خانم آریافر از مدیران هوش مصنوعی گوگل کلاود است. او پیش از پیوستن به گوگل، مدیرارشد داده‌های فروشگاه بزرگ اینترنتی «اوور استاک دات کام» Overstock.com)) بود. کاملیا آریافر دارای مدرک لیسانس از دانشگاه شریف است و مدرک دکترای علوم کامپیوتر خود را از دانشگاه «درکسل» در فیلادلفیا دریافت کرده است.

نگار مرتضوی

‏خانم مرتضوی روزنامه‌نگار آمریکایی ایرانی تبار ساکن واشنگتن است و به عنوان تحلیلگر مسائل ایران و روابط ایران و آمریکا در شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف خبری جهان از جمله «سی ان ان»، «ام اس ان بی سی»، «بی بی سی» و «الجزیره» حضور داشته‌است. وی با روزنامه «ایندیپندنت» همکاری می‌کند و مجری و تهیه‌کننده «ایران پادکست» است. او در مقطعی نیز در صدای آمریکا کار کرده بود.

تکمیلی

* مجله فوربز نگارمرتضوی رو به عنوان یکی از ۳۰ زن ‌الهام‌بخش ۲۰۲۱ معرفی کرد. شکی نیست که این لیست‌گذاری‌های مسخره با زدوبند بوده. لااقل برای بسیاری از ایرانی‌ها نگار مرتضوی وکیل مدافع شر و پروپاگاندیست ظریف هست. همین هفته پیش نظرسنجی دروغین دانشگاه مریلند را با آب‌و تاب انتشار داد.

* ‏نگار مرتضوی دقیقا تو چه زمینه ای الهام بخش بوده؟ ماله کشی؟ نون تو خونِ مردم زدن؟ دروغ گفتن و واقعیت رو وارونه جلوه دادن؟؟

* ‏نام «نگار مرتضوی» برای مردم ایران الهام‌بخش واژه ”نرمال‌ساز شر“ است.

* نگار مرتضوی، پس از ساقط شدن هواپیمای اوکراین توسط موشک سپاه پاسداران (۱۸ دی ۹۸):

«چون قبلا یک هواپیمای اوکراین با شلیک سرنگون شده مردم تصور مشابه کرده‌اند..

عکس‌هایی که ادعا میشد مدرک وجود حمله هستند رد شده‌اند..

حکومت نفع چندانی نمی‌برد که بخواهد یک هواپیمای مسافربری را بزند.»
صدای آمریکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *