از طلا گشتم پشیمان گشته‌ایم// مرحمت فرموده ما را مس کنید

By | ۱۴۰۰-۰۴-۱۵

سایت امتداد «نزدیک به حزب اتحاد ملت ایران» در یادداشتی نوشت: این روزها گویی همه مسئولان مملکت از دولت و غیر دولت در تلاشند تا نارضایتی و عصبانیت مردم را تشدید کنند.

کرونا مثل شلاق بر پیکر اعصاب و روان جامعه می‌تازد. در سیستان و بلوچستان مردم مثل برگ پاییزی می‌ریزند و وزیر بهداشت می‌گوید می‌شود هنوز ۴۰۰ تخت خالی مانده!  از ۱۶ هزار مبتلای ۲۴ ساعت گذشته سهم تهران به تنهایی بیش از ۱۳ هزار مورد بوده است. شب‌ها یورو ۲۰۲۰ می‌بینیم و ورزشگاه‌های مملو از تماشاگر اما صبح به صبح که از خانه خارج می‌شویم نمی‌دانیم تا شب کرونا گرفته‌ایم یا نه.

واکسن‌سازان خیلی راحت می‌گویند داشتیم ویال‌ها را پر می‌کردیم که خط تولید چون نو بود یک میلیون و دویست هزار دوز واکسن از دست رفت و نابود شد.

هنوز معلوم نیست چند دُز تحویل دولت داده‌ان

خودشان یک عدد می‌گویند وزارت بهداشتی‌ها یک عدد دیگر. این وسط معلوم نیست چند صد هزار دُز واکسن کجا گم شده است. قطعی مکرر و نامنظم و طولانی برق در این هوای کلافه کننده و گرمای طاقت‌فرسا خودش جدیدترین عامل عصبی شدن جامعه شده است. مردم کوچه و خیابان می‌گویند این همه سال هزینه کردیم و تحریم شدیم که برق هسته‌ای داشته باشیم حالا صاف در چشممان نگاه می کنند و می‌گویند منتظر خاموشی گسترده باشید.

هنوز تبعات کم مشارکت‌ترین انتخابات در نظام جمهوری اسلامی روشن نشده که حامیان آقای رییسی علنی و غیرعلنی برای هم شمشیر کشیده‌اند و تف و لعن نثار مرده و زنده هم می‌کنند! آن یکی از سر دلسوزی سرمقاله می‌نویسد که برادران گرامی! شیفتگی خدمت هم آدابی دارد و اینطور برای پست گرفتن هول نزنید.

همینطور که خبرها را می‌خوانی بزرگواری فرموده‌اند نعمت جمهوری اسلامی را باید با چنگ و دندان حفظ کنیم و لابد یک دلسوز نبوده که مشورت بدهد و بگوید آخر این چه تمثیلی است که برای حفظ نظام به کار بردید؟
در فهرست افتخارات ریاست جدید قوه قضاییه می ‌گویند که حرمت دفتر رهبری را نگه داشت وگرنه یک کشیده آبدار نثار فرد متخلف در آن نهاد می‌کرد. لابد مردم باید به وجد بیایند از چنین قاطعیتی و هیچ کس هم نگوید در جاهای غیر از دفتر رهبری با متخلفین چه می‌کنید؟ کجای شرع ‌ قانون گفته به متخلف سیلی بزنید و …

در میان همه این خبرهای عجیب و غریب هیچ چشم انداز روشنی از لغو تحریم‌ها نیست. مهلت داده شده و تمدید شده از سوی ایران برای دوربین‌های آژانس انرژی اتمی تمام شده، مذاکرات پا در هوا مانده و اصلا معلوم نیست دولت فعلی قادر به امضای تفاهمی باشد یا اجرای همین را هم از آنها گرفته‌اند!

انگار همه با هم در وضعیت تعلیق مانده‌ایم. نه دولت داریم نه نداریم. نه کسی به فکرمان است نه خودمان توان محافظت از خانواده و عزیزانمان را داریم.

ای کاش یک نفر پیدا شود و بگوید برایمان چه برنامه‌ای دارند لااقل بفهمیم قرار است چه برسرمان بیاید اینگونه هر لحظه منتظر یک فاجعه جدید باشیم دودش اول به چشم ما میورود اما بعد از آن معلوم نیست چه در انتظار حاکمان باشد.

نقل مشهوری از سید محمدخاتمی است که می‌گفت برای دولتش هر ۹ روز یک بحران ایجاد می‌شد! حالا ما مردم هر روز حداقل ۹ بحران داریم.

از طلا گشتم پشیمان گشته‌ایم// مرحمت فرموده ما را مس کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *