ابراهیم رئیسی: پول نداشتیم حقوق ماه مرداد را بدهیم

By | ۱۴۰۰-۰۸-۰۷
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گفت دولت او برای پرداخت حقوق ماه مرداد «اعتبار در دسترس» نداشته و «اکنون ماهانه به طور متوسط ده هزار میلیارد تومان سررسید هزینه‌های دولت قبل» را می‌پردازد.

او که روز پنج‌شنبه در جلسه‌ای با حضور نمایندگان تهران در مجلس سخن می‌گفت، بدون اشاره به نحوه تامین اعتبارات ماه‌های گذشته برای پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری دولت گفته است اگر نیاز به «چند جراحی بزرگ» برای اقتصاد باشد، این کار انجام می‌شود.

روز ۴ آبان خبرگزاری تسنیم تصویری از نامه حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری سابق ایران، به رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه به تاریخ ۹ مردادماه را منتشر کرد که در آن آمده بود «خزانه کشور خالی است».

محمدباقر نوبخت، رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه ایران، این نامه را تایید کرده ولی توضیح داد که منظور روحانی اتمام بودجه عمرانی کشور بوده است.

سال ۹۲ نیز حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران پس از شروع به کار گفت که خزانه را از دولت محمود احمدی‌نژاد خالی دریافت است و منتقدان دولت روحانی او را متهم کردند که با این گفته به آمریکا پالس داده است که ایران نیازمند مذاکره برای رفع تحریم‌ها است.

ارزیابی این گونه گفته‌های مقام‌های دولت ایران به دلیل عدم شفافیت آمارها دشوار است.

بانک مرکزی از پاییز ۹۷ انتشار آمارهای مربوط به بودجه و خزانه دولت را متوقف کرده و دقیقا مشخص نیست ذخایر خزانه و بودجه کشور طی چند سال گذشته در چه وضعیتی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *