جواب رد اسپانیا به درخواست پناهندگی شقایق باپیری

By | ۱۴۰۰-۱۰-۰۱

روزنامه همشهری در خبری مدعی شد اداره پناهندگی کشور اسپانیا، درخواست پناهندگی «شقایق باپیری» ملی‌پوش هندبال زنان ایران را رد کرده است.

۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ پس از پایان رقابت‌های جهانی هندبال زنان در اسپانیا، شقایق باپیری مدافع راست تیم ملی ایران ناپدید شد.

فدراسیون جهانی هندبال و مسوولین برگزارکننده مسابقات این خبر را تایید کردند.

«جومه فورت»، مدیر کمیته برگزاری جام جهانی هندبال در این مورد گفته است: «ما روز سه‌شنبه متوجه ناپدید شدن این بازیکن شدیم و تنها کاری که از دستمان برمی‌آمد، اطلاع دادن به پلیس بود.»

یک روز بعد شقایق باپیری، خبر از پناهنده شدن خود در کشور اسپانیا را داد. او دلیل این تصمیم خود را «داشتن آینده‌ای بهتر» و «پیشرفت» دانست. خانم باپیری ضمن تایید قراردادن وثیقه جهت خروج از کشور همراه با تیم ملی زنان ایران گفته بود: «اگر بقیه بازیکنان تیم ملی وثیقه سنگین نداشتند یا از عهده پرداخت آن برمی‌آمدند، به ایران برنمی‌گشتند.»

در فاصله کمتر از یک هفته پس از خبر رسمی اعلام پناهندگی شقایق باپیری در اسپانیا، روزنامه همشهری مدعی شده است که اسپانیا دلایل این بازیکن تیم ملی زنان ایران برای اعطای پناهندگی را قبول نکرده است.

این روزنامه از تلاش و رایزنی‌های مجدد «رضا صالحی امیری» رئیس کنونی کمیته المپیک ایران برای بازگرداندن شقایق باپیری به ایران خبر داد.

مشخص نیست که پس از اعلام رسمی پناهندگی خانم باپیری در اسپانیا و مصاحبه‌ بدون حجاب او در رسانه‌های خارج از کشور، آیا او در بازگشت به ایران، نهادهای امنیتی ایران او را در امان خواهند گذاشت یا نه.

شقایق باپیری بعداز چهار بازیکن کامرونی، پنجمین هندبالیست حاضر در رقابتهای قهرمانی جهان بود که قصد داشت به اسپانیا پناهنده شود. روزنامه همشهری با اطمینان نوشته است او به ایران باز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *