ترانه علیدوستی، بازیگر سینمای ایران، بازداشت شد 

By | ۱۴۰۱-۰۹-۲۷

تصویری که ترانه علیدوستی در صفحه اینستاگرام خود بدون حجاب اجباری و با شعار محوری اعتراضات سراسری در همراهی با معترضان منتشر کرد

نزدیکان ترانه علیدوستی، بازیگر شناخته‌َده سینمای ایران، روز شنبه ۲۶ آذر از بازداشت او توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی بعد از ظهر شنبه پس از تفتیش خانه خانم علیدوستی، او را بازداشت کردند، اما هنوز مشخص نیست کدام نهاد امنیتی و به چه اتهامی او را بازداشت کرده‌ است.

ترانه علیدوستی به دنبال اعتراضات مردمی اخیر در کشور با انتشار عکسی از خود بدون حجاب اجباری در حالی که نوشته‌ای با شعار «زن، زندگی، آزادی» (ژن، ژیان، ئازادی) در دست داشت از این جنبش اعتراضی حمایت کرد.

او در تازه‌ترین اعتراض خود به اقدامات حکومت علیه معترضان، در واکنش به اجرای حکم اعدام محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «حالا بنشینید و منتظر عواقب این خونخواری باشید.»

خانم علیدوستی افزوده بود: «هر سازمان بین‌المللی که شاهد این خونریزی است و اقدامی نمی‌کند، مایه ننگ بشریت است.»

او همچنین پیش از آن در یادداشتی در واکنش به ممنوع‌الخروج شدن برخی چهره‌های شناخته‌شده و هنرمندان، تاکید کرده بود: «در ایران می‌مانم. دست از کار می‌کشم، کنار خانواده‌های کشته شدگان می‌ایستم، برای خانه‌ام، می‌جنگم و برای ایستادن پای حقم هر هزینه‌ای که باشد، می‌دهم.»

در پی اوج‌گیری اعتراضات سراسری در ایران که پس از اعلام خبر جان‌باختن مهسا امینی در بازداشت پلیس موسوم به «امنیت اخلاقی» آغاز شد، شمار قابل توجهی از چهره‌های سرشناس از جمله بازیگران و سینماگران مطرح با انتشار تصاویری از خود بدون حجاب اجباری با معترضان همراهی کردند.

پیش از ترانه علیدوستی، شماری از بازیگران زن شناخته‌شده سینما و تلویزیون مانند هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی نیز بازداشت و بعدتر با قرار وثیقه آزاد شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *