ترانه علیدوستی پس از سه هفته بازداشت با وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد

By | ۱۴۰۱-۱۰-۱۴

ترانه علیدوستی، ستاره سینمای ایران، که سه هفته پیش پس از حمایتش از اعتراضات سراسری ایران بازداشت شده بود، روز چهارشنبه ۱۴ دی با وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد.

کمی پیشتر، زهرا مینویی، وکیل این بازیگر، در توئیتی خبر داده بود که قرار است خانم علیدوستی روز چهارشنبه «با سپردن وثیقه» آزاد شود.

بر اساس عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ترانه علیدوستی پس از آزادی مورد استقبال جمعی از سینماگران و هنرمندان قرار گرفته است.

خانم علیدوستی که پیشتر در شبکه‌های اجتماعی عکس بدون حجاب اجباری از خود منتشر کرده بود، در این عکس‌ها نیز بدون حجاب اجباری است.

گزارش‌ها حاکی است که این بازیگر سینما ۲۰ روز پیش به «انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین که زیر نظر وزارت اطلاعات اداره می‌شود» منتقل شده بود.

بازداشت ترانه علیدوستی با واکنش‌های گسترده بین‌المللی به‌ویژه از سوی معتبرترین جشنواره‌های فیلم دنیا مانند کن، برلیناله و ترایبکا همراه بوده و بسیاری از رسانه‌ها و نشریات جریان اصلی در سراسر جهان دستگیری این بازیگر به دلیل همراهی با اعتراضات مردمی ایران را پوشش داده‌اند.

در آخرین نمونه، بیش از ۶۰۰ هنرمند، اغلب سینماگر سرشناس، از سراسر دنیا در نامه‌ای سرگشاده خواستار آزادی ترانه علیدوستی شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *