مسئولان باخبرند که در زندان اوین چه می‌گذرد؟ جداسازی زندانیان و ایجاد بازداشتگاه‌های جدید

By | ۱۳۹۸-۱۱-۱۳

بنا به گزارش های ارسالی از زندان اوین، تغییر کاربری هایی که قرار بود از سالهای گذشته و در جهت جداسازی زندانیان سیاسی و ایجاد بازداشتگاه‌های جدید انجام گیرد اکنون در این زندان آغاز شده است.

بر این اساس، بندهای عمومی اوین مثل بندهای ۴ و ۷ و ۸ به بازداشتگاه تغییر کاربری می‌دهد و تعداد زیادی از زندانیان نیز به زندان تهران بزرگ فرستاده می‌شوند.

همچنین گزارش ها از تغییرات داخل بندها حکایت دارد که اتاق‌ها را با نرده کشی از یکدیگر جدا ساخته تا ارتباط میان زندانیان به حداقل ممکن برسد‌.

به گزارش کلمه، این تغییرات با توجه به حضور رییس جدید زندان اوین، ضیایی و خشونت و رفتار تهاجمی مسبوق به سابقه او در مقابل زندانیان سیاسی و نیز اعمال سختگیری و ظلم مضاعف بر زندانی و ساختن زندان در زندان که به عنوان سوابق سوء وی ثبت شده است، انجام می‌گیرد.

نظارت قوه قضائیه و نیز نمایندگان مجلس بر نحوه نگهداری زندانیان و نیز ممانعت از اعمال سلیقه‌های شخصی خشونت آمیز از جمله وظایف اولیه این نهادها به شمار می‌رود و طبعا ریاست قوه قضائیه با توجه به وعده های مشخصی که در خصوص رعایت حقوق شهروندان و اعمال عدالت حداقلی در قبال زندانیان بویژه زندانیان سیاسی ارایه داده بود، مسئولیت سنگینی در این زمینه بر دوش دارد.

کلمه  :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *