اجاره دو میلیون تومانی معابر در زنجان به دست‌فروش‌ها

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۲

استان‌وایر- معاونت خدمات شهری شهرداری زنجان از اجاره پیاده روها و خیابان‌ها توسط مغازه‌داران به دست‌فروشان خبر داده است.

غلامحسن احمدی گفته که «حضور دست فروشان در مناطق و جلوی مغازه‌ها موجب نابسامانی و چهره نامناسب در هسته مرکزی شهر زنجان» شده است.

احمدی افزوده «اخیرا شاهد مشکلاتی دراین حوزه در شهر بودیم» به طوری که «چندی پیش در زمینه اجاره دادن پیاده‌روهای شهر زنجان {به دست‌فروش‌ها} یک درگیری منجر به قتل رخ داده است.»

به گفته این مقام مسئول «گاهی مبلغ اجاره پیاده‌روها از طرف مغازه‌داران و کسبه به دو میلیون تومان» هم می‌رسد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از اجاره دادن برخی از معابر تهران از سوی مغازه‌داران به گروهی از دست‌فروشان نیز منتشر شده بود.

برخی گزارش‌ها نیز حکایت از آن دارد که تعدادی از این دست‌فروش‌ها در واقع مغازه‌دارانی هستند که به دلایل مختلف رو به دست‌فروشی و راه‌اندازی بساط در معابر برخی شهر‌ها کرده‌اند.

با افزایش نرخ کالا و خدمات در ایران و عمیق‌تر شدن مشکلات اقتصادی مردم٬ پدیده دست‌فروشی در کلان‌شهر‌ها و شهر‌های به نسبت بزرگ هم افزایش چشم‌گیری داشته است.

از قطار‌های مترو در کلان‌شهر تهران به عنوان یکی از مهمترین محل‌های حضور دست‌فروشان نام برده می‌شود که گاهی تعداد آنها بیشتر از تعداد مسافران حاضر در یک واگن گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *