بازدید از مزار فروغ فرخزاد هم ممنوع شد!

By | ۱۳۹۷-۱۰-۰۹

گروه فرهنگ و هنر: عضو شورای شهر و جمعی از علاقمندان که برای بازدید از مزار فروغ رفته بودند با درهای بسته آرامستان ظهیرالدوله روبه‌رو شدند!

۸ دی ماه سالروز تولد فروغ فرخزاد (شاعر معاصر ایرانی) بود و قرار بود به این مناسبت شاهد رونمایی از لوح ثبتی خانه پدری فروغ باشیم. به همین مناسبت هم حجت نظری (عضو شورای شهر تهران) برای رونمایی از این لوح به آرامستان ظهیرالدوله رفت تا ضمن غبارروبی از مزار فروغ، یاد اورا زنده کند. اما با درهای بسته آرامستان ظهیرالدوله روبه‌رو شد و او را راه ندادند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از اینکه چه کسی درهای آرامستان ظهیرالدوله را بسته است، گفت: فروغ فرخزاد یکی از مشاهیر فرهنگی کشور است و اینکه علاقمندان نتوانند از مزار او دیدن کنند هیچ توجیهی ندارد.
او با ابزار تاسف از اینکه موفق نشده است از لوح ثبتی خانه پدری فروغ در کنار مزار او رونمایی کند، اظهار کرد: امیدواریم در مدت نه چندان طولانی که از عمر شورای شهر پنجم باقی مانده، بتوانیم با کمک کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری،فضای آرامستان ظهیرالدوله که بخشی از هویت شهر تهران است را در معرض دید و بازدید عموم قرار دهیم.
با این وجود این عضو شواری شهر و جمعی از علاقمندان که برای بازدید از مزار فروغ رفته بودند تا ساعتی پشت درهای بسته ماندند و درنهایت امر نیز این افراد که در سالروز تولد فروغ فرخزاد به مزارش رفته بودند، دست خالی بازگشتند.

آرامگاه ظهیرالدوله از شهریور ۱۳۹۱ تا امروز فقط روزهای پنجشنبه پذیرای مراجعه‌کنندگان و علاقمندان است. این مکان طرح ‌تفکیک جنسیتی را در پیش گرفته چنانکه خانم‌ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ ظهر و آقایان از ساعت ۱۳ الی ۱۶ بعد از ظهر ‌می‌توانند از آن بازدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *