سردار کیانی، فرمانده لشگر ۳۲ انصار کربلای ۴: عملیات لو رفته بود و شب قبلش، مخالفت صریحم را به سردار صفوی گفتم

By | ۱۳۹۷-۱۰-۱۱

سردار مهدی کیانی، فرمانده لشگر ۳۲ انصار در عملیات کربلای ۴ و نخستین فرمانده سپاه آبادان ضمن اشاره به مواضع اخیر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه درباره عملیات کربلای ۴ و ۵ در گفت‌وگو با امتداد اظهار داشت:

من به عنوان فرمانده لشگری که جزء یگان‌های عمل‌کننده در عملیات کربلای ۴ بودم، صراحتا می‌گویم که کربلای ۴ یک عملیات مستقل و مجزا بوده و به هیچ عنوان عملیات فریب نبود. چرا که اساسا این عملیات، مجزای از عملیات کربلای ۵ و با برنامه‌ریزی و طراحی نظامی جداگانه انجام شد.

وی افزود: نیروها در موعد عملیات از ۲ یا ۳ شب قبل، آمادگی حمله را داشتند، اما شواهدی وجود داشت که عملیات لو رفته و همواره بحث متوقف کردن آن در میان نیروها مطرح بود. فرماندهین یگان‌های عمل‌کننده نیز با توجه به قرائن و شواهد معتقد بودند که عملیات لو رفته است. اساسا تاخیر در آغاز عملیات نیز از این بابت بود که فرماندهین باسابقه وقت، قرائن را بر لو رفتن آن می‌دانستند.

این فرمانده سپاه در زمان جنگ ادامه داد: بنده به عنوان فرمانده لشگر یکی از یگان‌های عمل‌کننده، ۱۰۰ درصد با اجرای کربلای ۴ مخالف بودم و حتی شب قبل از عملیات نیز قاطعانه مخالفتم را با انجام آن به سردار رحیم صفوی اعلام کردم. با این حال، از آن جا که در ساز و کار نظامی، دستور از بالا آمده بود، مجبور به انجام عملیات شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *