شهردار سابق تهران و عضو شورای اسلامی این شهر: « الان با تجربیاتی که دارم، بر این باور هستم که کاش انقلاب اتفاق نمی‌افتاد. کاش صدای انقلاب را شاه زودتر شنیده بود»

By | ۱۳۹۷-۱۱-۱۷

مرتضی الویری که مدتی نیز سفیر جمهوری اسلامی در اسپانیا بود در  گفتگو با ایرنا و در  توضیح بیشتر گفت: « الان با تجربیاتی که دارم، بر این باور هستم که کاش انقلاب اتفاق نمی‌افتاد. کاش صدای انقلاب را شاه زودتر شنیده بود.

انقلاب چیز خوبی نیست. انقلاب همه چیز را به‌هم می‌ریزد. انقلاب مانند سیلی است که جاری می‌شود. ناهنجاری‌ها و اتفاقاتی می‌افتد که اگر پیش‌بینی‌های لازم را نکرده باشیم، وقتی این سیل جاری شد، هم خانه یک آدم صالح و خوب را ویران و خراب می‌کند و می‌برد، هم خانه یک ستمگر را. فرق نمی‌کند. انقلاب در فرانسه هم که رخ می‌دهد، لاوازیه گردن زده می‌شود؛ یک شیمیدان و دانشمند بزرگ. انقلاب وقتی به حرکت درمی‌آید، خشک و‌ تر را با هم می‌سوزاند».

الویری قبل از انقلاب مدتی نیز عضو سازمان مجاهدین خلق بود. بعد از این سازمان جدا شد و به گروه «فلاح» پیوست. او در یک عملیات بمب گذاری در قبل از انقلاب در دفتر مجله «این هفته» نیز مشارکت داشت.

او در بخش دیگری از این گفتگو نیز گفته است: «من به خودم دائما نهیب می‌زنم که باید صدای مردم را بشنوم. اگر صدای مردم را نشنویم، این‌ها تبدیل به همان خشم‌های فروخورده‌ای می‌شود که بعد روزی سر باز خواهد کرد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *