استعفای ظریف، ترفندی برای جذب دوباره اروپایی ها؟

By | ۱۳۹۷-۱۲-۰۸

پروسه مقابله پلیس خوب، با پلیس بد

علی اکبر امید مهر

این استعفا، حاصل اطاق فکر رژیم، با شرکت خامنه ای، روحانی، ظریف، بمنظور اجرای نقشه راه زیر است:

– پیام همزمانی این استعفا، با دیدار خامنه ای – اسد، در تهران:

ظریف: من برجامی هستم. خود را کنار کشیدم. تا در مورد مخالفت با برخی مسائل در سوریه، با شما اروپایی ها همفکری ام را، در عمل، ثابت کنم. پس به من و اصلاح طلبان هم فکر من، در مقابله با اصولگرایان، کمک نموده، امتیاز دهید.

-روحانی، بلافاصله بعد ازین استعفا، گفت: رهبری با fatf، گروه اقدام مالی برای جلوگیری از پولشوئی و تروریسم، مخالفتی ندارد. یعنی یکی از علل استعفای ظریف، عدم تایید لوایح مربوطه، از سوی شورای نگهبان بود. تا با تصویب این لوایح، بار دیگر، ظریف ( مثلا با قدرت و امکانات و اختیارات بیشتر، به وزارتخارجه، بر گشته و اروپایی ها، بار دیگر وی را،جدی گرفته) با دستان پر تری، جهت گول زدن اروپایی ها، وارد میدان شود.

-هر بار اطاق فکر جمهوری اسلامی، نقشه راه جدیدی، برای بقای خود می کشد. هر دوجناح قدرت رژیم، یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان، برای قبولاندن آن، با جنگ زرگری رسانه ای وارد میدان می شوند. نگاهی به این رسانه ها، در روز جاری و حجم بد و بیراه گفتن این دو، به همدیگ، این جنگ زرگری را، به وضوح تا حد لو دادن این پروژه،نشان میدهد.

نتیجه: ظریف، با پولی که برای رژیم محبوب اش، از برجام، بدست آورد. معمار حمام خونهایی است. که در خاورمیانه، از یمن تا افغانستان، عراق، لبنان، سوریه، غزه … از سوی این رژیم، ایجاد گرددیده، چون با تحریم های اخیر، هیزم آتش تنور این حمام خونها، به حداقل رسیده، پس شاید، وی بار دیگر، با همکاری خامنه ای و روحانی و شرکای دیگر مافیا، وارد میدان شده، تا با گول زدن اروپایی ها و بدست آوردن پول یا مفت دیگر، این حمام های خون را، کماکان گرم نگهدارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *