خودسوزی، خودکشی؛ مرگ ۳ تن در چند روز اخیر , خودکشی دو دختر نوجوان در قم و تهران

By | ۱۳۹۸-۰۱-۱۸

 طی چند روز گذشته، دو زن و یک مرد در شهرستان های ارومیه و نقده با شیوه های گوناگون مانند خودسوزی، خوردن قرص و خوردن مواد شوینده، دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شهرهای غرب کشور که عمدتا کردنشین هستند، طبق آمار و گزارش های متعدد در چند سال اخیر، شاهد خودکشی، خودسوزی یا قتل های ناموسی متعددی بوده اند، در آخرین گزارش ۳ تن به همین دلایل جان خود را از دست دادند. گزارشات اجمالی از سیر این وقایع در ادامه می آید:

♦ یک زن از اهالی روستای گنگچین ارومیە به نام “نوشین معنوی” که اخیرا اقدام بە خودسوزی کردە بود، به علت بالا بودن میزان سوختگی جان خود را از دست دادە است.

♦ در خبری دیگر روز جمعە ١۶ فروردین “حیدر حیدری” فرزند حسین از اهالی ایناخی زردوئی از توابع شهرستان پاوە و ساکن نقدە به دلیل مشکلات اقتصادی بە زندگی خود پایان داد.

♦ همچنین روز شنبه ۱۷ فروردین، یک دختر جوان به نام “نازیلا اطمانی” فرزند فتاح از اهالی ارومیه که از مدتی پیش از طریق خوردن مواد شوینده اقدام به خودکشی کرده و به کما رفته بود، جان خود را از دست داد.

یشتر نیز در کمتر از دو ماه، ۱۲ شهروند در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سقز، جوانرود، مریوان، سرپل ذهاب، پیرانشهر، مهاباد و سنندج شامل ۸ زن و ۴ مرد اقدام به خودکشی بعضا از طریق خودسوزی کرده و جان خود را از دست داده اند. از این میان جنین یک زن جوان هم که خودکشی کرده بود سقط شدە است. در این مدت همچنین  دو دختر نوجوان توسط پدران خود و یک زن جوان توسط شوهر خود در شهرهای کرمانشاه، بوکان و دیواندره به قتل رسیدند. در اواخر بهمن ماه سال گذشته نیز یک زن در پارک کودک سنندج توسط شوهرش در مقابل دیدگان مردم با انگیزه ناموسی بە قتل رسید.

خودکشی دو دختر نوجوان در قم و تهران

خبرگزاری هرانا – روز جاری سخنگوی آتش نشانی قم از اقدام به خودکشی یک دختر نوجوان از بالای پل عابر یکی از خیابان های این شهرستان و منصرف کردن وی از انجام آن توسط نیروهای امداد خبر داد. در خبری دیگر عصر روز شنبه ٣ فروردین یک دختر نوجوان در تهران از طبقه پنجم خانه‌شان به پایین پرید و به زندگی خود پایان داد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، حمید کریمی، سخنگوی آتش نشانی قم گفت: ساعت ۲۲ شب جمعه ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۸، در تماسی با آتش نشانی قم، خبر اقدام به خودکشی یک دختر نوجوان از بالای پل عابر پیاده خیابان جمهوری در روبروی بیمارستان ولیعصر اعلام شد که بلافاصله نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور در محل حادثه مشخص شد که یک دختر ۱۷ساله به دلیل مشکلات خانوادگی و بیماری قصد خودکشی دارد؛ با گفت‌وگوهای انجام گرفته توسط نیروهای امدادی آتش‌نشانی و اورژانس اجتماعی، بعد از حدود ۴۰ دقیقه موفق شدیم این نوجوان را از اقدام خود منصرف کنیم.

سخنگوی آتش‌نشانی مدعی شد: این نوجوان سریعا برای انجام مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.

وی با گلایه از تجمع افراد در اینگونه حوادث، گفت: تجمع برای دیدن اینگونه صحنه‌ها دور از فرهنگ است و موجب متشنج شدن فضا می‌شود. تجمع مردم و تصویربرداری از اینگونه اتفاقات هم باعث بند آمدن خیابان و مختل شدن امدادرسانی می‌شود و هم با متشنج فضا باعث رقم خوردن اتفاقات ناگوارتری می‌شود.

کریمی در ادامه گفت: ممکن است اینگونه اتفاقات به دلیل مشکلات مختلف، بیماری و مصرف دارو برای افراد رخ دهد و مردم باید با درک درست از این اتفاق در امدادرسانی کمک کنند.

سخنگوی آتش‎نشانی قم افزود: شب گذشته تجمع مردم باعث دردسرهای بسیاری برای نیروهای امدادی شد و به دلیل اینکه صحنه حادثه در مجاورت بیمارستان بود، در انتقال بیماران به بیمارستان نیز اختلال ایجاد شد، بیشتر توان امدادگران در شب گذشته صرف متفرق کردن مردم از محل حادثه قرار گرفت که این اتفاق بسیار تاسف‌بار است و امیدوارم یک فرهنگ درست در این خصوص شکل بگیرد.

خودکشی یک دختر نوجوان در تهران

به گزارش روزنامه ایران، عصر شنبه ٣ فروردین مأموران کلانتری ١٣٢ نبرد در جریان سقوط دختر حدودا ۱۸ ساله از طبقه پنجم ساختمان مسکونی قرار گرفتند.

با اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس رضوانی از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که این دختر که با پدرش اختلاف داشت از طبقه پنجم خانه‌شان به پایین سقوط کرده و به زندگی اش پایان داده است.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *