بازداشت شدگان پارک جهان نما؛ چهار تن از فعالین کارگری در بازداشت ماندند

By | ۱۳۹۸-۰۲-۰۷

 اکثر فعالان کارگری بازداشت شده در پارک جهان نما تا پایان روز جمعه آزاد شدند اما همچنان پروین محمدی، واله زمانی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده در بازداشت مانده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار تن از فعالین کارگری به نام‌های علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، پروین محمدی و واله زمانی که صبح امروز جمعه ۶ اردیبهشت ماه ۹۸ به همراه چند شهروند دیگر در اتوبان تهران-کرج بازداشت شده بودند، با انتتقال به محل نامعلومی در بازداشت ماندند.

گفته می‌شود سایر فعالین کارگری بازداشت شده، ساعاتی پس از بازداشت آزاد شده‌اند.

از دلایل بازداشت این افراد که در خلال تجمعی در پارک جهان نما و توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته بود، تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی در دست نیست. با این حال احتمال می‌رود این برخوردهای امنیتی به دلیل نزدیک شدن به روز جهانی کارگر و برای جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات کارگری در این روز صورت گرفته باشد.

تعداد بازداشت شدگان صبح امروز  ۱۲ تن برآورد شده بود، “علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، پروین محمدی، واله زمانی، سعید ترابیان، مصطفی شوکت، امیر عباسی، صفیار قربانی و فواد فتحی” هویت ۹ تن از این افراد است که پیشتر توسط هرانا احراز شده بود.

عمده این افراد طی سالیان گذشته نیز به دلیل فعالیت های خود بارها تحت فشارهای امنیتی و قضایی از جمله احضار، بازداشت، بازجویی و تحمل حبس قرار گرفته‌اند.

در آستانه روز جهانی کارگر، روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت، “احمد تقی زاده” فعال کارگری ساکن ارومیه و روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه، دو فعال کارگری سنندج به نام های “غالب حسینی” و “مظفر صالح نیا” نیز توسط نیروهای امنیتی احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند. احضار این افراد در آستانه روز جهانی کارگر صورت گرفته و به آنها اعلام شده است هیچگونه مجوزی برای تجمعات کارگری صادر نشده و در صورت تجمع، با آنها برخورد خواهد شد.