اعتراف اعضای مجلس به وضعیت فاجعه بار معیشتی مردم و فساد و بن بست فراگیر در نظام ولایت

By | ۱۳۹۸-۰۳-۰۲

یک فعال سیاسی طیف اصلاح‌طلب می‌گوید عملکرد و ناکارآمدی دولت روحانی باعث شده تا نگاه به اصلاح طلبان تغییر کند و خاتمی با علم به این موضوع اعلام کرد که دیگر «تکرار می‌کنم‌ها» تاثیری در رای و نظر مردم ندارد.

به نوشته سایت رویداد 24، عبدالله ناصری عضو بنیاد باران گفت: هیچ سالی مثل سال ۹۶ به بعد نبود که مردم و نخبگان سیاسی از ناکارآمدی رای خودشان مطمئن شوند. باور به ناکارآمدی رای مردم در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب بی‌سابقه است.

ناصری با بیان اینکه اتفاق و حوادث اخیر باعث شده مردم دیگر تفاوتی میان اصلاح طلب و اصولگرا قائل نباشند، تصریح کرد: عملکرد دولت آنقدر نگاه مردم به اصلاح طلبان را تغییر داده که فکر نمی‌کنم به راحتی بتوان این شرایط را تغییر داد.

وی ادامه داد: معتقدم آنقدر مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بحرانی شده که کنشگران و سایر شهروندان، تحلیل حزبی و فرا تشکیلاتی دارند و به عبارتی دیگر امروز آنچنان نابسامانی‌ها عمق پیدا کرده که بسیاری از اصلاح طلبان و اصولگرایان شرایط را فراتر از گفتمان خودشان می‌دانند و می‌بینند و حتی حوادث دو سال اخیر و خصوصا دی ماه را با سایر حوادث گذشته به نوع متفاوت‌تری تحلیل می‌کنند. منظورم این است اگر جامعه شاهد تحولات جدی و اساسی نباشد، شرایط بیش از پیش بحرانی خواهد شد.

فیلم زیر: اعتراف اعضای مجلس ملاها به وضعیت فاجعه بار معیشتی مردم و فساد و بن بست فراگیر در نظام ولایت