پیروزی ایران مقابل ایتالیا در نخستین بازی لیگ ملت‌ها

By | ۱۳۹۸-۰۳-۱۰

تیم ملی ایران در نخستیم گام خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۱۹ با نتیجه ۳ بر یک ایتالیا را شکست داد.

این مسابقه که به میزبانی چین برگزار می‌شد، سنت ناکامی‌های اخیر تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا را شکست. از سال ۲۰۱۵ تا امروز تیم ملی والیبال ایران تنها در یک بازی موفق به پیروزی مقابل ایتالیا شده بود و در ۵ مسابقه هم مغلوب شد.
ایران‌وایر:

پیروزی ایران در حالی به دست آمد که تیم ملی والیبال ایران بدون حتی یک بازی دوستانه وارد این رقابت‌ها شده بود.

ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران تیمش را در ابتدای بازی با ترکیبی آشنا به زمین فرستاد. سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، جواد معنوی‌نژاد، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیکنان ترکیب اولیه بودند.

نداشتن بازی دوستانه و اردوهای منقطع باعث شد تیم ایران در ست نخست عملکرد درخشانی نداشته باشد. ناهماهنگی میان تیم به وضوح به چشم می‌خورد. به همین دلیل ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ واگذار کردند.

اما شاگردان ایگور کولاکوویچ خیلی زود خودشان را در شرایط بازی قرار دادند. سه ست پیاپی با نتیجه مشابه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران پایان یافت. این شگفتی بزرگ تیمی بود که بسیاری انتظار چنین قدم محکمی را در اولین قدم مقابل قدرتی مانند ایتالیا از آن نداشتند.

تیم ایران در دومین دیدار خود از هفته نخست، فردا (شنبه) از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران مقابل میزبان مسابقات یعنی چین قرا خواهد گرفت.