ادعای فرمانده نیروی دریایی ارتش: پهپادهای قاره‌ پیما هم داریم

By | ۱۳۹۸-۰۵-۰۱

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته است جمهوری اسلامی پهپادهای جدید قاره‌پیما در اختیار دارد و «اگر ضرورت داشته باشد حتماً از آن‌ها استفاده می‌شود». خانزادی در تشریح این پهپاد گفت: «هدایت برد بلند این نوع هم می‌تواند با لینک ارتباطی و هم از طریق quot;کات لینکquot; صورت گیرد، این کار اشاره به این نکته دارد که دشمن در جایی ما را می‌بیند و در جایی دیگر هم نمی‌تواند ببیند.

این پهپاد‌ها در منطقه گسترده اقیانوس هند هم در حال استفاده است.» مقام‌های نظامی ایران در پی افزایش تنش بین واشنگتن و تهران در منطقه خلیج فارس بارها قدرت نظامی جمهوری اسلامی را به رخ کشیده و چنین وانمود می‌کنند که هیچ کشوری توان مقابله با ایران را ندارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مصاحبه همچنین گفته است «پهپاد‌های جدید به‌طور مرتب به ناوگان نیروی دریایی اضافه می‌شود. (…) ما امروز پهپاد را به‌عنوان یک وسیله ارزان قیمت با هزینه نگهداری پایین برای پایش منطقه مدنظر داریم». او مدعی شده که مجموعه پهپاد‌های نیروی دریایی در ارتش و سپاه پاسداران «به‌طور کامل» منطقه خلیج فارس و دریای عمان را زیر نظر دارند.
رادیو زمانه: