صدای مازیار ابراهیمی تنها نیست؛ مازیار صدای ۱۰۶ نفر است؛ یادداشت یک متهم دیگر پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای

By | ۱۳۹۸-۰۵-۳۱

یکی از متهمان دیگر در پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای که بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته است پس از انتشار سخنان «علی ربیعی» سخنگوی دولت در مورد دلجویی و عذرخواهی از بازداشت شدگان و متهمان این پرونده نسبت به این سخنان واکنش نشان داد. او که به دلایل امنیتی و بدلیل فشارهای وارد شده از سوی نهادهای امنیتی بر خود و خانواده‌اش نمی‌خواهد نامش فاش شود در این یادداشت می‌نویسد: «مازیار ابراهیمی تنها نیست ، مازیار صدای ۱۰۶ مظلوم و بیگناهی است که ۲۶ ماه تحت شدیدترین و بدترین شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفتند تا به اجبار تن به اعتراف اجباری و خواسته های کسانی بدهند که حفظ امنیت ملی کشور در دستان آن‌هاست.»

متن کامل این یادداشت  که ساعاتی قبل در اختیار ایران وایر قرار گرفته است را در ادامه می‌خوانید.

***

مازیار تنها نیست

مازیار ابراهیمی تنها نیست ، مازیار صدای ۱۰۶ مظلوم و بیگناهی است که ۲۶ ماه تحت شدیدترین و بدترین شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفتند تا به اجبار تن به اعتراف اجباری و خواسته های کسانی بدهند که حفظ امنیت ملی کشور در دستان انهاست
این صدای همه ماست ، صدایی که پنج سال گوش شنوایی برای ان وجود نداشت و حتی نزدیک ترین اشخاص و خانواده هایمان از درک و قبول این فاجعه عاجز بودند.
مازیار صدای افرادی ایست که پس از ۵ سال به علت فشارهای امنیتی و تعهدهای کتبی متعدد و احضار ها و بازجویی ها از همه افراد خانواده ها جرات بیان این موضوع را حتی در خواب هم نداشتند و ترجیح دادند در سکوت کامل با همه دردهای فیزیکی و روحی و مشکلات دیگر به زندگی خود ادامه دهند

جناب اقای ربیعی ، سنخگوی محترم دولت ، لطفا بفرمایید منظور شما از دلجویی چیست و ایا میشود با یک عذر خواهی این همه درد را تسکین داد و روز های رفته و سلامتی و مشکلاتی بسیاری که برایمان بوجود امد را جبران کرد . ایا منظور شما از دلجویی و عذرخواهی ان تهدید ها و تعهد ها و فشار های قبل و بعد از ازادی است ؟

شما فرمودید افرادی هم اعتراف کردند و درست بوده ان اشخاص کجا هستند و اگر درست بوده چرا محاکمه و مجازات نشدند و اخبار انها در رسانه ها منعکس نشد .

شما فرمودید کارشناس این پرونده کارشناس ضد جاسوسی نبوده و کارشناس حوزه دیگری بوده ، سوال اینجاست ایا یک نفر کارشناس پرونده ۱۰۷ نفر بوده یا افرادی دیگری هم مسئول بودند ، ایا این کارشناسان مسئول بالاتری نداشتند که تخصص داشته باشد و بر موضوع ضد جاسوسی اشراف داشته باشد ، ایا از کارشناسان حوزه کشاورزی و نباتات در پرونده ضد جاسوسی استفاده شد که چنین فاجعی رقم خورد .
من به شما عرض میکنم به گفته بازجویان این پرونده بزرگترین پرونده جاسوسی در تاریخ جمهوری اسلامی بود که همه مسئولین با افتخار از ان صحبت میکردند و افراد زیادی در قوه قضاییه و وزارت اطلاعات و بیت رهبری و سپاه پاسداران و… از جزئیات پرونده اگاه بودند و قطعا حداقل یک کارشناس خبره ضد جاسوسی در میان انها وجود داشت ،این اعترافات صرفا مربوط به پرونده ترور شهدای هسته ای نبود و متهمین به موارد زیادی اعتراف کردند و کسی سوال نکرد از ۱۰۷ نفر عضو تیم تروریستی متهم به ترور و بمب گذاری و …. بعد از این مدت بازجویی و تفتیش منازل و غیره ایا یک تیرکمان ساده از یکی از انها کشف شد ؟

ایا با این وسعت عملیات ها که گفته شد، نیازی به سلاح و مهمات و ابزارهای مخابراتی و … نبود ؟

چطور در دستگیری اشرار یا سارقین بلافاصله فیلم دستگیری انها با نمایش ابزار الات و قمه و چاقو و سلاح از صدا و سیما پخش میشود ولی در مستند ترور چیزی نمایش داده نشد .

مازیار صدای همه ما است ، هنوز اثار شکنجه های شدید روحی و جسمی و… همراه ماست . یا در ان زیر زمین مخوف در زیر شکنجه بودیم یا در سلول از صدای وحشتناک شکنجه دیگران بخود میپیچیدیم و زجر میکشیدیم و میدانستیم بعد او نوبت یکی از ماست .هنوز صدای بازجو را به خاطر دارم که میگفت حفظ نظام از اوجب واجبات است و با خواندن ایه قران مرا زیر ضربات مشت و لگد قرار میداد و بعد بازجویی را شروع میکرد ، اینها گوشه ای فشار هایی است که بر ما وارد امده .

مازیار تنها نیست؛ مازیار صدای ۱۰۶ نفر است.

ایران وایر: