حسین الله‌کرم:زدن پهپاد آمریکایی وتوقیف نفتکش انگلیسی عملیات‌ ایذایی بود

By | ۱۳۹۸-۰۶-۰۵

حسین الله‌کرم گفت: «بسیاری عقیده دارند ما توانسته‌ایم در حادثه توقیف کشتی نفتی خود، انگلیس را فریب دهیم تا انگلیس کشتی ما را متوقف کند و چون به لحاظ حقوقی جایگاهی ندارد و مقصد کشتی برای او قابل اثبات نیست، مجبور به رها کردن آن شود و ما در این حین توانستیم عملیاتی ایذایی در مقابل آن انجام دهیم.»

وی که از اعضای سپاه پاسداران و در حال حاضر رییس شورای هماهنگی حزب‌الله ایران است، گفت: «ما کشتی نفتی انگلیس را در تنگه هرمز متوقف می‌کنیم و آن را به سواحل خودمان انتقال می‌دهیم. کشتی نفتی انگلیس با دو رزم‌ناو کوچک اسکورت می‌شد و آن‌ها تلاش زیادی کردند. حتی این کشتی در حال فرار بود که با هلی‌بورن نیروهای ایرانی روبه‌رو و متوقف شد و به سواحل ما انتقال یافت.»

الله‌کرم گفت که «بسیاری، زدن پهپاد آمریکایی یا متوقف کردن کشتی انگلیسی» را «عملیات مقابله به مثل» می‌دانند، اما «به نظر من این عملیات ایذایی بود. چون عملیات مقابله به مثل به عناصر دیگری نیاز دارد.»

رییس شورای هماهنگی حزب‌الله، همچنین گفت که «دوگانه جنگ و مذاکره، گرچه می‌تواند دو عنصر در خدمت مقاومت باشد، ولی ذاتاً عملیات مقاومت با این دو همراه است، چراکه هدف مقاومت بازدارندگی در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی است.وقتی به هدف بازدارندگی رسیدید، جنگی رخ نمی‌دهد. وقتی طرف مقابل بررسی می‌کند و برآورد می‌کند که در مقابل زده شدن پهباد، اگر عملیات نظامی انجام دهد آسیب بیشتری خواهد دید، در این زمان شما به بازدارندگی دست پیدا کرده‌اید و جنگی رخ نمی‌دهد. در دیپلماسی هم همین‌طور است.»
ایران اینترنشنال: