وزارت کشور دولت روحانی نامزدهای اصلاح طلب انتخابات مجلس را رد صلاحیت کرد

By | ۱۳۹۸-۰۹-۲۸

زیتون– ساعتی پیش خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ خبر از آن داد که هیئت‌های اجرایی صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب را برای انتخابات مجلس رد کرد.

بر اساس این گزارش نام‌های علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد و آذر منصوری قائم مقام دبیرکل در لیست رد صلاحیت‌های هیات اجرایی انتخابات ۹۸ قرار گرفته است.

همچنین جواد امام دبیرکل حزب مجمع ایثارگران نیز رد صلاحیت شد.

ثبت نام اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم بلافاصله پس از سرکوب اعتراضات آبان ماه٬ اعتراضات فراوانی را در افکار عمومی برانگیخت.

ثبت‌نام گسترده چهره‌های اصلاح‌طلب در حالی صورت گرفت که برخی از نمایندگان نزدیک به این جریان پیش‌تر و در واکنش به گرانی ناگهانی بنزین و اعتراضات آبان ‌ماه اعلام کرده بودند مجلس جایگاه خود را از دست داده است و دیگر «در راس امور» نیست.

اختلاف نظر بر سر شرکت در انتخابات مجلس یازدهم از ماه‌های گذشته در میان اصلاح‌‌طلبان وجود داشت.

فروردین سال جاری سعید حجاریان، از صاحب‌نظران اصلاح‌طلب در یادداشتی عقلانی‌ترین راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده را «مشارکت مشروط» دانسته و تأکید کرده بود چنانچه شرط‌های اصلاح‌طلبان برآورده نشود، باید «عطای انتخابات را به لقایش» بخشید.

محمود میرلوحی، عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تأیید این معنا اعلام کرده بود نظر رییس دولت اصلاحات نیز حضور مشروط اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس است. قبل از آن هم محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری دوران اصلاحات، اسفند سال گذشته هشدار داده بود که مردم از اصلاح‌طلبان مأیوس شده‌‌اند اما به جای آن‌که به سمت اصول‌گرایان بغلتند، آرای آنان به سبد براندازان سرریز شده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با اولین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ دوم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *