بریان هوک : ترامپ مایل است وارد گفتگوی مستقیم با تهران شود

By | ۱۳۹۹-۰۳-۲۸

بریان هوک، نمایندۀ ویژه آمریکا در امور ایران، گفت که این کشور مایل است دربارۀ مبادلۀ زندانیان و همچنین کلیه مسائل میان دو کشور مستقیماً با تهران وارد مذاکره شود. وی در عین حال، خواستار تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل به طور نامحدود شد.

بریان هوک نمایندۀ ویژه آمریکا در امور ایران

نمایندۀ ویژه آمریکا در امور ایران ابراز امیدواری کرد که دو کشور گفتگوهای مستقیمی را در زمینۀ تبادل زندانی ها و طیف وسیعی از مسائل آغاز کنند. او گفت : “از جانب آمریکا باب گفتگوی دیپلماتیک نه فقط در خصوص مبادلۀ زندانیان، بلکه دربارۀ کلیه مسائلی که مناسبات دو کشور را طی چهل و یک سال گذشته مختل ساخته اند، باز است” و رئیس جمهوری آمریکا، به گفتۀ بریان هوک، “مایل است به میز مذاکره با ایران بازگردد.”

بریان هوک در عین حال گفت که دولت آمریکا خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران به طور نامحدود است.

در هفته های گذشته دولت های ایران و آمریکا به تبادل زندانیان یکدیگر روی آوردند. رئیس جمهوری آمریکا ضمن تشکر از  تهران به خاطر آزادی زندانیان آمریکایی به رهبران تهران توصیه کرد که برای انجام “معاملۀ بزرگ” با وی منتظر نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر آینده نمانند، زیرا، او در هر حال پیروز این انتخابات خواهد بود و معامله با وی پیش از نوامبر آینده بیشتر به سود جمهوری اسلامی ایران تمام خواهد شد.
ناصر اعتمادی, رادیو بین المللی فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *