انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به دولت: «هیچگاه شاهد چنین وضع نفس‌گیری نبوده‌ایم» 

By | ۱۳۹۹-۰۴-۰۵

در پی انتشار خبرهایی از اخراج برخی روزنامه‌نگاران از برخی روزنامه‌های ایران به‌دلایل اقتصادی، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با صدور بیانیه‌ای ضمن «تقبیح» اخراج روزنامه‌نگاران، اعلام کرد دولت «مطبوعات را رها کرده است تا خود به مرگ اقتصادی و تدریجی از بین بروند».

این انجمن در بیانیه خود که روز چهارشنبه ۴ تیر منتشر شد، با بیان این‌که مطبوعات ایران در تاریخ ۱۶۰ ساله خود «هیچگاه شاهد چنین وضع دشوار و نفس‌گیری نبوده»، افزود: «براثر انواع و اقسام بحران‌ها و بی‌برنامگی‌هایی که به مطبوعات کشور تحمیل گردیده، حتی بقای مطبوعات و خصوصاً روزنامه‌ها، قویاً به مخاطره افتاده است.»

از سال گذشته تاکنون شماری از روزنامه‌ها ازجمله شرق، اعتماد، ابتکار، جهان صنعت، شهروند و… برای کاهش هزینه‌های خود، اقدام به اخراج تعدادی از روزنامه‌نگاران خود کرده‌اند.

به‌گفته انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، میزان بی‌برنامگی و بی‌اعتنایی دولت به مشکلات روزنامه‌ها شبهه‌انگیز است و موجب شده «گمان کنند که شاید از بلایی که در حال نزول بر سر مطبوعات است استقبال هم می‌کند».

روزنامه‌های ایران تیراژ بالایی برای کسب درآمد از فروش روزنامه ندارند و از نظر اقتصادی به کمک‌های دولتی و برخی نهادهای دیگر وابسته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *