تجمع اعتراضی در بهبهان؛ استقرار یگان ویژه در تبریز، شیراز، اصفهان، مشهد و تهران

By | ۱۳۹۹-۰۴-۲۷

شامگاه پنج‌شنبه معترضان با چهار راه بانک ملی شهر  بهبهان به سر دادن شعارهایی شعارهای اعتراضی علیه جمهوری اسلامی و نیروهای بسیج و همچنین شعار «ایرانی‌ می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» و «حکومت آخوندی، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» سر دادند.

همزمان گزارش‌ها از شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز و تهران از فضای امنیتی و استقرار یگان‌های ویژه و نیروهای امنیتی در معابر عمومی  به ویژه مناطق مرکزی این شهرها حکایت دارد.

معترضان در بهبهان شامگاه پنج‌شنبه ۲۶ تیر ماه با تجمع در چهار راه بانک ملی شعارهای اعتراضی سردادند. شعار «حکومت آخوندی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» و شعار علیه نیروهای بسیج از جمله شعار «بسیجی حیا کن، مملکت را رها کن»، از شعارهای معترضان است.

شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» از دیگر شعارهای معترضان در بهبهان است.

همزمان نت‌بلاکز از اختلال اینترنت در استان خوزستان خبر داد و اعلام کرد که اینترنت در این استان از ساعت ده شب به وقت محلی و همزمان با اعتراضات در بهبهان، یکی از شهرهای خوزستان، دچار اختلال شده است.

منابع محلی گفتند که نیروهای انتظامی و امنیتی ابتدا با محاصره معترضان و سپس با حمله به آنها درصدد پایان دادن به تجمع اعتراضی در بهبهان هستند. نیروهای یگان ویژه و نیروهای امنیتی در جریان سرکوب تجمع اعتراضی شامگاه پنج‌شنبه به سوی معترضان گاز‌اشک‌آور شلیک کردند.

معترضان در قبال حمله نیروهای یگان ویژه شعار «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» سر دادند.

به گفته منابع محلی با وجود حمله یگان ویژه به معترضان و حضور صدها نیروی امنیتی و انتظامی، مردم معترض تا ساعات بامدادی همچنان در محدوده چهار راه بانک ملی و خیابان‌های اطراف حضور  داشتند.

مجموعه فعالان حقوقی بشر در ایران از بازداشت فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر یکی از کشته‌شدگان اعتراضات بهبهان در آبان۹۸ خبر داد.بنابر این گزارش نیروهای امنیتی ساعتی قبل و همزمان با تجمع معترضان در بهبان، اقدام به بازداشت فرزانه انصاری‌فر کرده و او را به مکان نمعلومی منتقل کردند.

به گفته منابع محلی شماری از معترضان در بهبهان حین تجمع و راهپیمایی اعتراضی و تعدادی نیز ساعاتی بعد با هجوم نیروهای امنیتی در منازل‌ خود بازداشت شدند.

در پی تجمع معترضان، نیروی انتظامی بهبهان در نخستین ساعات بامداد جمعه ۲۷ تیر ماه با انتشار اطلاعیه‌ای از  سرکوب این اعتراضات خبر داد.

نیروی انتظامی بهبهان اطلاعیه خود با تاکید «برخورد قاطع با تحرکات» اعتراضی در این شهر، به مردم هشدار داد که باید «از هرگونه تجمعی که می‌تواند مستمسکی برای حرکت ضدانقلاب شود»، خودداری کنند.

دست‌کم در دو شهر شیراز و مشهد نیز نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران شامگاه پنج‌شنبه دست به بازداشت‌هایی زدند.

در شیراز  سپاه استان فارس در اطلاعیه‌ای بازداشت شدگان را «تیم منافقین» و کسانی خواند که «در یکی مناطق شهر شیراز قصد اقدام خرابکارانه داشتند» و  در مشهد سازمان اطلاعات سپاه استان خراسان رضوی  در اطلاعیه ای عنوان کرد که بازداشت‌شدگان، «افراد معاند» و کسانی هستند که با انتشار فراخوان‌هایی مردم را به  «اعتراض خیابانی» تشویق کرده‌اند.

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *