رکورد تازه آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران؛ ۴۱۵۱ نفر طی یک شبانه‌روز

By | ۱۳۹۹-۰۷-۱۵

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، شمار مبتلایان کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور با رکورد تازه‌ای، از مرز چهار هزار تن گذشت.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد طی این مدت، شمار مبتلایان رسمی شناسایی شده به ۴۱۵۱ نفر رسید که ۲۱۲۷ نفر از آنها در بیمارستان‌های سراسر ایران بستری شده‌اند.

این یکی از بالاترین آمار ابتلای روزانه است که در ایران اعلام می‌شود.

روز دوشنبه، شمار مبتلایان، ۳۶۵۳ نفر اعلام شده بود و روز سه شنبه، حدود ۵۰۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری ایرنا، سیما لاری گفته با احتساب این افراد، شمار رسمی مبتلایان کرونا در کشور به ۴۷۹ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.

بر اساس اظهارات وی، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۷ نفر دیگر نیز در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

این دومین روز متوالی است که آمار رسمی قربانیان روزانه کرونا پس از مدت‌ها، باردیگر بیش از ۲۰۰ نفر اعلام می‌شود.

تا ظهر روز سه‌شنبه، شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر رسیده است.

همچنین ۴۲۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران با آنکه از ارائه آمار تفکیکی در زمینه کرونا خودداری می‌کنند، اما به طور روزانه آمار دولتی را که مورد تردید منابع مستقل است، در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند.

منابع مستقل، شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران را بسیار بالاتر از آمار دولتی می‌دانند.

در حالی که ماه‌ها از شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد، ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت ایران می‌گوید استفاده از ماسک از روز ۱۹ مهر در تهران اجباری می‌شود.

تهران در حال حاضر، یکی از بحرانی‌ترین مناطق ایران از نظر شیوع کرونا است و بیشتر قربانیان این بیماری نیز متعلق به این استان است.

حریرچی، با نگرانی از آنچه «رفتار متناقض مردم» نامیده، گفته «قرار نیست که با تعطیلی مدارس و مشاغل، آمار مسافرت‌ها و حضور مردم در مراکز خرید و پاساژها و.. افزایش یابد. اگر تعطیلی اعمال می شود، برای این است که مردم در منزل بمانند.»

خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران نوشته که «تمام بیمارستان‌‌های تهران به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر کرونا هستند.»

توکلی از «خیز» موارد بستری و مرگ‌ومیر در تهران خبر داده و افزوده به همین دلیل، «برنامه‌‌های سه‌ماهه و ۶ماهه برای ایجاد محدودیت کرونایی در پایتخت» در حال تدوین است.

وی با اشاره به سفرهای بین‌شهری و جابه‌جایی مسافر میان استان‌های تهران و البرز و جمعیت زیاد تهران، اضافه کرده که «شاید تهران آخرین نقطه‌‌ای در کشور باشد که بتوانیم کرونا را در آن مهار کنیم.»

در حال حاضر، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

منابع: ایرنا، تسنیم و رادیو فردا؛ ب.ب / پ.پ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *