دزدانی که مسئول مبارزه با فساد بودند

By | ۱۳۹۹-۰۷-۲۲

روزنامه همشهری نوشت: بازداشت یک نماینده مجلس دهم و رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس در یک دوره دیگر، کمیسیونی که وظیفه رسیدگی به شکایات از تخلفات مجلس، قوه قضاییه و قوه مجریه را دارد، عدد نمایندگان دستگیر شده مجلس دهم را به ۴ رساند. پیش از او محمد عزیزی و فریدون احمدی نمایندگان مجلس دهم بودند که به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شدند.

مردادماه همین امسال سخنگوی قوه قضاییه از بازداشت یک نماینده دیگر در ارتباط با ادعاهای مصطفی میرسلیم مبنی بر دریافت رشوه ۶۵میلیاردی در جریان تحقیق و تفحص از پرونده شهرداری خبر داده بود. حدود یک‌ماه گذشته شایعاتی درباره بازداشت این نماینده به‌طور غیررسمی منتشر شده بود، اما روز شنبه، نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس یازدهم از بازداشت «یکی از رؤسای کمیسیون‌های اصل۹۰» خبر داد و در پاسخ به سؤالی درباره اتهام فساد وی گفت: «اینها را باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند.»

همان روز خبرگزاری فارس مدعی شد که فرد مورد اشاره پژمانفر، محمدعلی پورمختار نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل۹۰ پارلمان در مجلس نهم است که مدتی است توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شده است.

او در حالی بازداشت شده و در معرض اتهام فساد مالی قرار گرفته که طی سالیان طولانی در نهادهای نظامی و در طول ۲دوره نمایندگی‌اش در مجلس، مسئولیت‌های نظارتی و مبارزه با فساد را بر عهده داشته و در اظهارنظرها و مصاحبه‌های خود از جایگاه مدعی مبارزه با فساد و از ضرورت برخورد با زمین‌خواران و دانه‌درشت‌ها سخن می‌گفت.

او هشدار داده بود که «در یک پرونده بسیار بزرگ» مقابل افرادی ایستاده است که در صورت ردصلاحیت خود نام آنها را افشا خواهد کرد. او در جای دیگری تهدید کرده بود مقصران زمین‌خواری را معرفی خواهد کرد. او همچنین مدعی شده بود عده‌ای او را در جریان بررسی پرونده‌ها تهدید کرده و گفته‌اند «مراقب باش زمانی با کامیون تصادف نکنی»! سال‌ها از این اظهارات می‌گذرد اما برخلاف ادعاهای خود نه‌تنها تهدیدهایش علیه مفسدان و زمین‌خواران را عملی نکرد، حتی با کامیون هم تصادف نکرد!

اگر اطلاعات خبرگزاری فارس درست باشد او اما تنها کسی نیست که در سال‌های گذشته در گلوگا‌های مبارزه با فساد بوده، چندصباحی داعیه فسادستیزی برداشته و بعدها خود در کوزه افتاده است. سعید مرتضوی، قاضی جنجالی دهه۷۰، اکبر طبری معاون اجرایی حوزه ریاست قوه‌قضاییه و محمدرضا رحیمی که در دولت احمدی‌نژاد رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود ازجمله این افراد هستند.

اقتصاد رفاقتی است و با یک تلفن، ۳هزار میلیارد وام می‌گیرند

حسین راغفر، اقتصاددان گفته: اقتصاد ما رفاقتی است نه رقابتی، همین می‌شود که تلفن می‌زنند و می‌گویند به فلانی ۳هزار میلیارد وام بدهید، آن هم بدون وثیقه کافی.

وی افزود: حتی سیاست‌های اقتصادی و پولی هم متناسب با منافع حزبی و رفاقتی تنظیم می‌شوند و به‌جای توزیع عدالت، توزیع رانت را شاهد هستیم.

اعلام آمارهای تکاندهنده از غارت کشور توسط باندهای حکومتی در مجلس
اعتراف بی سابقه یک آخوند حکومتی به تشدید طرد و انزوای داخلی نظام

میرسلیم عضو مجلس ولایت روز چهارشنبه با حمله به دولت روحانی گفت: همین جا از نمایندگان محترم درخواست می‌کنم آمادگی خود را برای تحقیق و تفحص از اقدامات چند سال اخیر شورای به‌اصطلاح اقتصادی سران قوا اعلام کنند تا ببینیم غیر از عملکرد نسنجیده در مورد قیمت سوخت که با هزینه کردن از رهبری شعله آن خاموش شد و غیر از چاپ اسکناس برای جبران کسری بودجه چه دسته گلی به آب داده است!

وی افزود: جناب آقای روحانی و معاون اولشان جناب آقای جهانگیری و رئیس کل بانک مرکزی وقت آقای سیف باید جوابگوی این سؤال باشند که سرنوشت آن ۲۰میلیارد یورو و نیز ۶۰تن طلا که از خزانه ملت خارج شد چیست؟ این افتضاح در دوران مدیریت آنها رخ داده است در هر حال باید پاسخگو باشند که چه بر سر بیت‌المال آمد فاجعه‌ ای که به نرخ امروز بیش از ۵۰۰هزار میلیارد تومان را برباد داد!

یک عضو دیگر مجلس ولایت بنام میبدی نیز گفت: نرخ ارز، بحث بورس و گرانی‌ها امان از این مردم بریده است، آقای رئیس‌جمهور چه می‌کنید شما به خدا[با داد و فریاد]؟ آقای رئیس‌جمهور در دفترتان نشسته‌اید فکری به‌حال مردم بکنید هر روز گریبان نمایندگان گرفته می‌شود هر روز مردم سؤال می‌کنند، اصلاً و ابداً این سفره مشخص نیست هر روز دارد کوچکتر می‌شود. دیروز شاهدش بودید تو این مجلس آقای رئیس‌جمهور نه جواب سؤال می‌دهی نه مطرح می‌کنی نه پیگیری می‌کنی دلت به این خوش است نشسته‌ای اونجا دستور می‌دهید و فکر می‌کنی مملکت گل و بلبل است….

اعتراف بی سابقه یک عضو مجمع تشخیص نظام

آخوند مصباحی مقدم در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت: مهمترین مشکل داخلی ما برای انتخابات آینده، مسالۀ بی‌اعتمادی گسترده در سطح جامعه نسبت به دولتمردان است، این بی‌اعتمادی اثر خودش را در انتخابات خواهد گذاشت.

وی افزود: شرایطی کنونی ما قابل دوام نیست، جز یاس و ناامیدی چیزی در مردم خصوصاً نسل جوان، مشاهده نمی‌شود.

اعتراف مقام حکومتی به وجود مافیای فاسد دینی

وزارت‌خانه‌ها را نه وزرا که مافیاهای پیرامون وزرا اداره می‌کند

یک عضو مجلس شورای اسلامی امروز طی سخنانی به مافیای قدرت و بی‌کفایتی کارگزاران حکومتی اعتراف کرد و گفت:‌ امروز به عینه می‌بینید تصمیم‌گیران در سایه در این کشور هستند. وزارت‌خانه‌ها را نه وزرا که مافیاهای پیرامون وزرا اداره می‌کند.

رحیمی جهان‌آبادی افزود: برادران بزرگوار در این ۱۰۰روزی که شما نماینده ملت هستید قیمت برنج ۴برابر شده قیمت خودرو سه برابر شده. ارزش سقوط پول ملی ۳۰۰درصد اتفاق افتاده. واردات کالاهای غیرضروری با ارز دولتی داره انجام می‌شود. سهام عدالت را به مردم دادند. مردم فروختند اما پولی دریافت نمی‌کنند. در همین ایام دفترچه‌های بیمه روستایی از ۶۰هزار تومان به ۷۰۰هزار تومان برای تمدید رسیده. چه اقدامی انجام دادید؟

شگردی دیگر در دزدی‌های نجومی حاکمان

دزدی‌های میلیاردی در جمهوری اسلامی، رنگ عوض کرده و این بار به نام افراد کارتن خواب اقدام به صادرات میلیاردها دلار کرده‌اند؛ اما یک دلار هم به کشور بازنگشته است.

به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه تیتر سیما گفت: برخی از افرادی که اسامی‌شان را به قوه قضائیه داده‌ایم، افراد ضعیف و حتی کارتن خواب هستند که کارت یکبار مصرف بازرگانی گرفته‌اند و دیگران از کارت بازرگانی‌شان استفاده کرده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در طول دو سال گذشته 27 میلیارد دلار باز‌نگشته بود که دلایل مختلفی دارد، مثلاً همین 250 نفر اسمی که به قوه قضاییه ارائه شده برخی از آنها افراد ضعیف و حتی کارتن خواب هستند که کارت یکبار مصرف بازرگانی گرفته‌اند و افراد دیگری از کارت ملی و کارت بازرگانی آنها استفاده کردند.

وی بدون نام بردن از افرادی که به نام کارتن‌خوابها، این پول‌ها را خارج کرده‌اند افزود: از 6.8 میلیارد یورو، لیستی که به قوه قضاییه داده‌ایم، در بیشتر آنها مجموعه‌هایی کالاها را می‌گرفتند و با کارت بازرگانی این افراد صادر می‌کردند که برای مثال 70 نفر از این 250 نفر به چند نفر وصل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *