گونه جدید ویروس کرونا؛ ایران پرواز از بریتانیا را متوقف کرد

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۱

در پی شیوع گونه جدید و مُسری‌تر ویروس کرونا در بریتانیا ایران نیز به جمع کشورهایی پیوست که پرواز از بریتانیا به خاک خود را متوقف کرده‌اند.

وزارت راه و شهرسازی ایران اعلام کرد که با تأیید وزارت بهداشت، رسیدن مسافر از بریتانیا به ایران به‌مدت ۲ هفته تعلیق خواهد شد.

دولت بریتانیا روز گذشته به نقل از مقامات بهداشتی این کشور اعلام کرد که نوع تازه‌ای از ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده که سرعت واگیر آن ممکن است تا ۷۰ درصد بیشتر از نوع شناخته شدهٔ این ویروس باشد.

پس از انتشار این خبر،‌ دولت بریتانیا که قصد داشت برای کریسمس قرنطینه را سبکتر کند، اعلام کرد قرنطیهٔ سراسری در لندن و تمامی مناطق جنوبی این کشور باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر مقامات کانادا اعلام کردند که از نیمه‌شب یکشنبه به‌مدت دست‌کم ۷۲ ساعت ورود مسافر از بریتانیا ممنوع است. در ۲۴ ساعت گذشته، کشورهای مختلفی از جمله فرانسه،‌ آلمان، ایتالیا، سوییس،‌ بلژیک، هلند، ترکیه، آرژانتین،‌ شیلی و کلمبیا پرواز از بریتانیا به خاک خود را ممنوع کرده‌اند.

در خاورمیانه اسرائیل، کویت و همچنین ایران پرواز از بریتانیا به خاک خود را ممنوع کرده‌اند. عربستان سعودی کلیهٔ پروازهای بین‌المللی به خاک خود را معلق کرده است.

ال‌سالوادور، سویس و اسرائیل، پرواز به آفریقای جنوبی را نیز ممنوع کرده‌اند، زیرا طبق برخی گزارش‌ها ویروس مُسری‌تر کرونا در این کشور نیز دیده شده است.

آلمان که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد خواستار تشکیل جلسهٔ ویژهٔ بحران در روز دوشنبه شد تا دربارهٔ وضعیت تازهٔ پیش آمده در بریتانیا تصمیم‌گیری شود.
یورونیوز:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *