محمدباقر نوبخت: کارمندان باید از دولت برای دریافت به موقع حقوق تشکر کنند

By | ۱۳۹۹-۱۰-۰۳

استان وایر – محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه که در یک برنامه تلویزیونی حضور داشت، در پاسخ به این سوال مجری که آیا باید تشکر کنیم حقوق کارمندان سر ماه پرداخت می‌شود، گفت: «حتما باید تشکر کنید.»

معاون رییس جمهوری شامگاه سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹، در حالی که مهمان برنامه «پایش» بود، از مجری برنامه پرسید: «شما تا به حال شنیده‌اید که کارمندی بگوید که من حقوقم را روز اول برج نگرفتم؟»

نوبخت زمانی که مجری پاسخ داد، باید تشکر کنیم که حقوقمان را سر ماه به ما می‌دهند؟ به او گفت: «حتما باید تشکر بکنید که در این شرایط چیزی که حق شما است را می‌پردازیم.»

معاون رییس جمهوری در این گفتگو افزایش قیمت کالاها در ایران را ناشی از «افزایش قدرت خرید مردم» و «افزایش هزینه‌های تولید» دانست و گفت: «شرایط فعلی فشار هزینه است. در گزارش مرکز آمار آمده است که مصرف خانوار کاهش داشته است. متاسفانه قدرت خرید مردم و مصرفشان تقلیل یافته است. افزایش قیمت کالاها نیز به دلیل افزایش قیمت ارز و مواد اولیه است.»

وی در ارتباط با «عدم چاپ اسکناس برای کسری بودجه» نیز توضیح داد: «رییس کل بانک مرکزی از دولت تشکر کردند که ما به چاپ پول دست نزدیم. بنابراین ما برای کسری بودجه هیچ پولی چاپ نکردیم و صرفه‌جویی نیز انجام دادیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *