رونمایی از «یک پایگاه موشکی» ایران در سواحل خلیج فارس

By | ۱۳۹۹-۱۰-۱۹
رسانه‌ها در ایران از رونمایی یکی از پایگاه‌های «راهبردی موشکی» نیروی دریایی سپاه پاسداران در سواحل خلیج فارس خبر می‌دهند.

پایگاه موشکی سپاه پاسداران

خبرگزاری ایسنا روز جمعه، ۱۹ دی، گزارش کرد که حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی این نیرو در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، حسین سلامی در این مراسم گفت که «منطق» جمهوری اسلامی برای «دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و دستاوردهای» انقلاب اسلامی، «قوی شدن» است.

فرمانده سپاه در عین حال گفت که در مراسم امروز، «تاسیسات نگهدارنده» موشک‌های راهبردی نیروی دریایی سپاه رونمایی شد که در آن «ستونی از موشک‌ها و سیستم‌های پرتاب آنها» وجود دارد.

وی بدون اشاره به جزئیات افزود که طول این ستون‌ها «کیلومترها» ادامه دارد و «این موشک‌ها با برد صدها کیلومتر ، نقطه‌زن و دقیق، با قدرت تخریب بسیار بالا و قادر به عبور از تجهیزات جنگ الکترونیک دشمن هستند.»

سلامی در عین حال مدعی شد که موشک‌های نیروی دریایی سپاه «از پیشرفته‌ترین موشک‌هایی است که در عرصه نبردهای ساحل به دریا، سطح به سطح، هوا به دریا و دریا به هوا در رده بهترین موشک‌های جهان است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی به ویژه فرماندهان سپاه پاسداران همواره ادعاهای بزرگی درباره توان نظامی خود مطرح می‌کنند که از سوی کارشناسان مستقل به چالش کشیده شده است.

این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که آمریکا و غرب بر مذاکره با ایران بر سر برنامه موشکی جمهوری اسلامی تاکید دارند و از دخالت‌های منطقه‌ای تهران نیز ابراز نگرانی می‌کنند.

با این حال رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی تلویزیونی امروز خود از توانایی‌های موشکی ایران تقدیر کرد.

وی گفت:‌ «وقتی که موشک ایران می‌تواند پرنده متجاوز آمریکایی را در آسمان ایران ساقط کند و می‌تواند پایگاه عین‌الاسد را درهم بکوبد، دشمن می‌تواند روی این توانایی‌ها حساب کند.»

سال گذشته سپاه پاسداران یک هواپیمای مسافربری متعلق به خط هوایی اوکراین را در آسمان تهران ساقط کرد که ۱۷۶ کشته بر جای گذاشت و هنوز آمران و مسئولان واقعی این اقدام معرفی نشده‌اند.

ادعای او درباره «درهم کوبیدن» پایگاه آمریکا در عراق به تلافی کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس، از سوی ارتش ایالات متحده هم در حالی مطرح می‌شود که بر اساس گزارش‌ها ایران پیش از شلیک موشک به طور غیرمستقیم آمریکا را از این اقدام مطلع کرده بود.

با استفاده از گزارش‌های ایسنا و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *