آقای میرسلیم؛ از پرونده رشوه ۶۵ میلیاردی چه خبر؟

By | ۱۳۹۹-۱۱-۰۸

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمصطفی آقامیرسلیم از آن دست افرادی است که در طول دوران سیاسی اش فراز و فرود ها بسیاری را چه در عرصه سخن و چه در عمل از سر گذرانده است.

آقامیرسلیم

او که با حدود ۳۰۰ هزار رای کمتر از محمدباقر قالیباف، به عنوان دومین منتخب پایتخت‌نشینان راهی پارلمان شد در آغاز مجلس یازدهم در حالی انگشت روی پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گذاشت که این پرونده در مجلس قبل هرگز به نتیجه نرسید.

میرسلیم که خرداد ماه سال جاری ماجرای رشوه در پرونده تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را نیز پیش کشیده و از پرداخت «رشوه ۶۵ میلیاردی به یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس دهم» به منظور جلوگیری از ادامه رسیدگی به این طرح تفحص و ممانعت از تصویب آن در کمیسیون سخن گفته بود، چند روز بعد یعنی در مرداد ماه بار دیگر به این ماجرا پرداخت و گفت: «همه مدارک را به دستگاه قضایی ارجاع داده‌ام و پیگیری‌ها از جانب آن‌ها انجام می‌شود.»

او با بیان اینکه «اصل موضوع به تحقیق و تفحص زمان حضور قالیباف در شهرداری برمی‌گردد» گفت: «وقتی تحقیق و تفحص در مجلس دهم رای نمی‌آورد، شهردار وقت از اینکه چنین موضوعی رای نیاورده، تشکر می‌کند.» حال آنکه به باور میرسلیم «موضوع تحقیق و تفحص مساله‌ای نیست که از انجام شدنش ناراحت یا از انجام نشدنش خوشحالی صورت گیرد. باید بنابر بررسی مشخص شود که چه خدمات شایسته‌ای صورت گرفته است!»

او همچنین اضافه کرد: «بنابر اسنادی که دارم، نشان می‌دهد رایزنی‌هایی پشت‌پرده صورت گرفته که این تحقیق و تفحص انجام نشود و رد شود.»

حال اما با وجود سپری شدن بیش از شش ماه از تحویل این اسناد به قوه قضاییه و در حالیکه گفته می شود حکم عیسی شریفی قائم مقام سابق محمدباقر قالیباف اعلام شده است، خبری از پیگیری این پرونده رشوه کلان نیست.

آیا بهتر نیست امروز که اصولگرایان به شدت از مبارزه با فساد دم می زنند و شعار انتخاباتی ریاست جمهوری شان هم برگرفته از کلید واژه «عدالت» است به این پرسش پاسخ دهند که چگونه سالها، فساد زیر عبای قالیباف انجام می گرفت و او بی خبر از ماجرا بود؟ حالا که بردار معاون اول رئیس جمهور به حبس محکوم شده است و برادر حسن روحانی هم در حال گذراندن حبس است؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *