معرفی اعضای هیئت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

By | ۱۳۹۹-۱۱-۱۹

سخنگوی شورای نگهبان این خبر را در شبکه اجتماعی فیلتر‌شده توییتر اعلام کرد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در حساب شخصی خود در توییتر، از انتخاب اعضای اصلی هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات خبر داد.

وی  این افراد را به‌عنوان اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری معرفی کرده است: «احمد جنتی، احمد خاتمی، سیامک ره‌پیک، محمدحسن صادقی‌مقدم، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، عباس کعبی و عباسعلی کدخدایی.»

او نوشته است: «در جلسه چهارشنبه هفته گذشته، اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به شرح ذیل انتخاب و مراتب به وزارت کشور اعلام شد.»

اعلام این خبر، به معنی جدی‌تر شدن آغاز روندها و فرایندهای قانونی انتخابات ریاست‌جمهوری پیش ‌رو است. اعضای معرفی شده هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، از چهره‌های شاخص جناح موسوم به اصولگرا هستند. این هیئت وظیفه تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را بر عهده دارد و با چنین ترکیبی می‌توان گفت احتمال رد صلاحیت کسانی که همسو با هسته مرکزی قدرت شناخته نمی‌شوند به حداقل کاهش پیدا خواهد کرد.

حدود پنج ماه تا برگزاری انتخابات برای مشخص شدن سیزدهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است. طی ماه‌های گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره نامزدهای احتمالی در رسانه‌ها مطرح شد و این روزها بحث حضور نظامیان در انتخابات پیش رو، موضوع اصلی مجادله چهره‌های جریان‌های مختلف سیاسی در ایران است.

نخستین اعلام رسمی در شبکه اجتماعی فیلتر شده در ایران

نکته جالبی که توجه بعضی کاربران فضای مجازی را جلب کرده، این است که سخنگوی شورای نگهبان از طریق شبکه اجتماعی توییتر که در ایران فیلتر شده، این خبر را برای نخستین بار اعلام کرده است و نه از طریق مجاری معمول اطلاع‌رسانی در جمهوری اسلامی ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *