ممنوع الخروجی سمیرا زرگری، یک ورزشکار دیگر زن از سوی همسرش

By | ۱۳۹۹-۱۱-۲۹

سمیرا زرگری، سرمربی تیم اسکی آلپاین زنان نتوانست تیمش را در سفر به ایتالیا همراهی کند چون همسرش او را ممنوع الخروج کرده است. او سومین زن ورزشکاری است که به دلیل اختلاف با همسرش نتوانسته در رقابت‌های جهانی شرکت کند.

سمیرا زرگری، سرمربی تیم اسکی آلپاین زنان به دلیل ممنوع‌الخروج شدن از سوی همسرش نتوانست به ایتالیا برود. تیم اسکی آلپاین زنان صبح روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن (۱۶ فوریه) بدون سرمربی خود عازم ایتالیا شد.

هنوز اعلام نشده که چرا همسر خانم زرگری او را ممنوع‌الخروج کرده است. روزنامه شرق از قول یک منبع آگاه در فدراسیون اسکی نوشته است: «مسئولان فدراسیون نهایت تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند خانم زرگری را با تیم به ایتالیا اعزام کنند، ولی متأسفانه این امر محقق نشد. ما حتی با ایتالیا هماهنگ کرده بودیم که اگر تا لحظه آخر هم خانم زرگری توانستند اجازه خروج از کشور را بگیرند، بلافاصله برای ایشان ویزا بگیریم.»

از آنجا که مسئولان فدراسیون امیدوار بوده‌اند که بتوانند مشکل سمیرا زرگری را حل کنند، جانشینی برای او تعیین نکردند و تیم در نهایت با مسئولیت مرجان کلهر عضو باسابقه تیم ملی اسکی آلپاین راهی ایتالیا شد.

سمیرا زرگری اولین ورزشکار زن ایرانی نیست که همسرش او را ممنوع الخروج و از شرکت در مسابقات جهانی محروم کرده است. پیش از او نیلوفر اردلان، کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان و زهرا نعمتی قهرمان دو دوره بازی‌های پارالمپیک در رشته کمانداری نیز از سوی همسرانشان ممنوع الخروج شده بودند.

نیلوفر اردلان البته با پیگیری زیاد و اعتراضات انجام‌شده سرانجام توانست با حکم دادگاه بدون رضایت شوهرش در اردوی تیم ملی فوتسال در مکزیک شرکت کند.

شهیندخت مولاوردی که در آن زمان معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بود، با انتقاد از قانون “اجازه همسر برای خروج زن از کشور” گفته بود: «تا زمانی که این قانون اصلاح نشود، به دنبال استثنا‌ها خواهیم بود تا حداقل زنان علمی و ورزشکاران بتوانند به کنفرانس‌ها و میادین بین‌المللی بروند.»
دویچه وله :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *