موج چهارم کرونا در ایران: تعطیلی سراسری ده روزه از شنبه آغاز می شود

By | ۱۴۰۰-۰۱-۲۰
علیرضا رییسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ایران اعلام کرده است برای مقابله با گسترش بیش از پیش ویروس کرونا در این کشور تصمیم گرفته شده که سراسر کشور به مدت ده روز از شنبه تعطیل شوند.به گفته اقای رییسی در پایان این ده روز، بسته به نتیجه ارزیابی‌ها ممکن است این تعطیلی ادامه پیدا کند.

پیشتر فرشاد علامه، معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته بود در یکی دو روز گذشته رکورد میزان بستری روزانه در بیمارستان‌های تهران شکسته شده و بیماران بدحال از هر سنی دیده می‌شوند.

آقای علامه همچنین گفت شیب افزایش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها نسب به پیک سوم بسیار تند شده و افزایش بیماران مشکلاتی را در زمینه بستری شدن آن ها ایجاد کرده و بطور مداوم در حال افزایش تخت های بخش های دیگر به بخش کرونا هستیم.

ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران اعلام کرده که تمامی ۲۵۷ شهر کشور که در وضعیت قرمز هستند تعطیل خواهند بود.

براساس محدودیت‌های اعلام شده در ایران، در شهرهای قرمز تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند. این مشاغل که از طرف دولت ایران به عنوان مشاغل ضروری برای مایحتاج مردم دسته‌بندی شده‌اند شامل فروشگاه‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی، مراکز بهداشتی، داروخانه‌ها، کارخانه‌های تولیدی و مراکز صنعتی و معدنی، رسانه‌های مکتوب و اینترنتی، فعالیت‌های پستی و مخابراتی، حمل و نقل عمومی کالا و مسافر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *