اهدای جایزه آزادی بیان در اسپانیا به نسرین ستوده 

By | ۱۴۰۰-۰۳-۰۷

جایزه سالانه Committed Optimists در اسپانیا به نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر در بند در زندان قرچک ورامین تعلق گرفت. مراسم اهدای این جایزه در زمینه آزادی بیان، در موزه رینا سوفیا در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد.نسرین ستوده

ستوده به دلیل زندانی بودن نتوانست در این مراسم شرکت کند، اما بنا بر اعلام صفحه رسمی فیس‌بوک او، وکیل اسپانیایی، کروز سانچز دِ لارا، این جایزه را از طرف ستوده دریافت کرد.

کروز سانچز د لارا هنگام دریافت این جایزه گفت: «دریافت جایزه به نمایندگی از همکارم، نسرین ستوده برای من یک افتخار و امتیاز است اما برای تمدن ما یک فاجعه واقعی است که او شخصا نمی‌تواند این کار را انجام دهد. فقط اوست که شایستگی دریافت این جایزه را دارد. از شما می‌خواهم که در پایان این مراسم چند دقیقه وقت بگذارید و کمی بیشتر در مورد او بخوانید تا بی‌عدالتی شما را بلرزاند و از بربریت آگاه شوید.»

به گفته برگزار‌کنندگان این مراسم، دریافت کنندگان جایزه Committed Optimists، زنان، مردان و مؤسسه‌های برجسته‌ای هستند که تلاش‌های شخصی و شغلی آنها بر نسل‌های جوان تأثیر گذاشته است.
در بیانیه کمیته داوران این جایزه هم درباره نسرین ستوده آمده است: «… او به خاطر ایستادگی‌ برای حقوق زنان، با اختصاص دادن وقت و استعداد خود به این منظور، با کار و مبارزه، تأثیر مثبتی بر نسل‌های فردا گذاشته است و به اتفاق آرا برای جایزه آزادی بیان برگزیده است.»

نسرین ستوده در ماه‌های گذشته به ‌عنوان یکی از چهار کاندیدای برگزیده برای دریافت «جایزه سیمون وِی» در پنجمین «جام زنان فرانسه» نیز معرفی شد.

او از برندگان جایزه نوبل آلترناتیو در اکتبر ۲۰۲۰/ مهر ماه ۱۳۹۹ نیز هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *