اسکلت و ضایعات مرغ در بازارهای ایران کمیاب شد

By | ۱۴۰۰-۰۳-۱۳

قیمت یک کیلو اسکلت مرغ در بازار تهران به 15هزار تومان رسید

در ادامه کمبود و گرانی مرغ در ایران و دستور دولت در رابطه با ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ، اسکلت و ضایعات آن نیز در بازار کمیاب شد.

«تجارت نیوز»، پنج شنبه 13 خرداد، اشاره کرده است که با کاهش تولید و البته دستور دولت برای ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ، امعا و احشا آن نیز کمیاب و گران شد.

این در حالی است که مشتریان این اقلام زیاد هستند و با افزایش تورم تقاضا برای ضایعات مرغ بیشتر شده است.

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با تائید این موضوع گفت:«تولید و عرضه مرغ کم شده و همین مساله قطعه‌بندی مرغ را کم کرده است. ضمن اینکه در مقاطعی نیز دولت دستور ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ را صادر کرد و زمانی که قطعه‌بندی مرغ کم شود، اسکلت مرغ هم در بازار کمیاب می‌شود.»

در حال حاضر قیمت اسکلت مرغ در بازار تهران 15هزار تومان است. دل مرغ بسته‌ای هفت هزار تومان است و جیگر مرغ با قیمت 14هزار و 500 تومان فروخته می‌شود. پای مرغ 25هزار تومان و سنگدان مرغ با قیمت 13هزار تومان هم فروخته می‌شود. همچنین پوست مرغ هم سه هزار تومان قیمت دارد.

فروشندگان می‌گویند این روزها فروش پوست مرغ هم پدیده جدید بازار است اما رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران توضیح داد:«پوست مرغ مصرف صنعتی دارد و برای تولید لوازم آرایشی و برخی روغن‌ها استفاده می‌شود و مصرف خوراکی ندارد.»

در روزهای پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری، کمبود مرغ باعث کمبود و گرانی آن در بازار شد و شهرهای ایران همزمان با شیوع کرونا شاهد صف‌های طولانی مردم برای خرید این فرآورده گوشتی بود.

دولت روحانی به منظور «تنظیم بازاری» مرغ با قیمت 20400 تومان به بازار عرضه کرد. اما قیمت مرغ در بازار آزاد به بیش از 30000 تومان نیز افزایش یافت.

پیشتر علی بابایی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ایران با انتقاد از دولت حسن روحانی در رابطه با توزیع مرغ و تشکیل صف‌های طولانی برای خرید آن، خواستار استعفای رئیس جمهوری ایران شده بود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران نیز به وجود نابسامانی در مسئله مرغ اشاره کرده و گفت:«یکی از اشکالات اساسی و جدی که موجب نابسامانی‌های موجود در حوزه مرغ و تخم مرغ شده، اشکالات ساختاری و مدیریتی است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *