تهدید عبدالرضا داوری, مشاور سابق احمدی‌نژاد به افشاگری درباره نقش او در قتل دکتر کاظم سامی

By | ۱۴۰۰-۰۳-۱۳

استان‌وایر- عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی‌نژاد که مدتی است علیه او فعالیت می‌کند تهدید کرده که نقش احمدی‌نژاد در ترور دکتر کاظم سامی، از منتقدان حکومت ایران را افشا خواهد کرد.

عبدالرضا داوری – احمدی‌نژاد

داوری در توییتر خود به محمود احمدی‌نژاد هشدار داده «اگر به بازتولید رفتارهای منافقین و فرقۀ رجوی در انتخابات ادامه دهد، پرونده قتل و ترور مرحوم دکتر کاظم سامی در آذر ۱۳۶۷را بازخوانی خواهم کرد.»

کاظم سامی اولین وزیر بهداشت پس از انقلاب بهمن ۵۷ و رهبر جنبش انقلابی مردم ایران (جاما) بود. او در نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و رتبه ششم را به دست آورد.

دکتر کاظم سامی در روز چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۶۷ در مطب شخصی خود در تهران مورد حمله قرار گرفت و با ضربات متعدد چاقو زخمی شد. سامی دو روز بعد در بیمارستان درگذشت.

سیدعلی‌ اکبر محتشمی‌پور، وزیر کشور وقت جمهوری اسلامی سه هفته پس از قتل کاظم سامی مدعی شد که قاتل او در حمامی در اهواز خودکشی کرده‌ است.

مقامات جمهوری اسلامی تلاش کردند تا قتل دکتر کاظم سامی را غیر سیاسی و ناشی از کینه شخصی قاتل از وی معرفی کنند، با این حال در اواسط دهه هفتاد و با آشکار شدن قتل‌های زنجیره ای، از دکتر کاظم سامی نیز به عنوان یکی از قربانیان این قتل‌ها نام برده شد.

پیش از این مهدی خزعلی، فاش کرده بود که قاتل دکتر کاظم سامی از محمود احمدی‌نژاد و حسین شریعتمداری برای انجام این قتل پول و دستور گرفته بوده است. به گفته خزعلی، دکتر سامی که از اعدام‌های زندانیان سیاسی در سال ۶۷ ناراضی و نگران بود، در مکاتباتی با خمینی خواهان توقف اعدام‌ها شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *