اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو کمک‌های انسانی به ایران اختصاص داد

By | ۱۴۰۰-۰۴-۲۲

در میان اهداءکننده‌های کمک‌های مالی انساندوستانه به ایران نام کمیسیون اتحادیه اروپا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، ژاپن، دانمارک، سوئد، امارات، نروژ و اتریش دیده می‌شوند.

کمیسیون اروپا روز دوشنبه ۲۱ تیرماه با انتشار گزارشی از کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران برای کمک به افراد فقیر و آسیب‌پذیر ایرانی و افغانی در کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، کمک‌های اهدایی اتحادیه اروپا همچنین شامل مبارزه با شیوع کرونا در ایران می‌شود.

این گزارش می‌گوید ایران بیشترین آسیب را از شیوع کرونا در میان کشورهای منطقه دیده و یکی از بدترین شرایط را در جهان داشته است.

کمیسیون اروپا همچنین با اشاره به حضور سه میلیون و ۶۵۰ هزار تبعه افغانستان در ایران گفته است که برای کمک به آن‌ها و مردم آسیب‌پذیر خود ایران ۱۵ میلیون یورو کمک مالی اختصاص داده و مجموع کمک‌های مالی این نهاد اروپایی به ایران از سال ۲۰۱۶ به ۷۶ میلیون یورو رسیده است.

در همین زمینه، نهاد بین‌المللی «سرویس ردیابی‌های مالی» روز شنبه هفته جاری گزارش داده بود که ایران در سال ۲۰۲۱ موفق به جذب حدود ۳۱ میلیون دلار (۲۶ میلیون یورو) کمک‌های انساندوستانه در جهان شده است که نزدیک به ۱۸ میلیون دلار آن مربوط به کمیسیون اروپا است که قرار است پرداخت شود.

در میان اهداءکننده‌های کمک‌های مالی انساندوستانه به ایران نام کمیسیون اتحادیه اروپا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، ژاپن، دانمارک، سوئد، امارات، نروژ و اتریش دیده می‌شوند.

ایران پارسال بیش از ۱۰۲ میلیون دلار از جامعه جهانی کمک‌های انساندوستانه دریافت کرده بود که بالاترین رقم طی یک دهه گذشته بود. حدود ۴۰ درصد از این رقم توسط دولت ژاپن و بیش از ۱۸ درصد توسط کمیسیون اروپا تامین شده بود.

آمارهای جدید سرویس ردیابی‌های مالی نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میزان کمک‌های جهانی انساندوستانه توسط دولت‌ها به بیش از ۱۵ میلیارد دلار رسیده که ۴۰ درصد آن مربوط به کمک‌های اهدایی ایالات متحده آمریکا بوده است.

سهم کمیسیون اروپا نیز حدود ۱۳ درصد (دو میلیارد دلار) بوده است. همچنین تنها ۲۳ درصد از اهداف کمک‌های مالی بین‌المللی در این دوره زمانی محقق شده است.

آلمان، ژاپن و عربستان از لحاظ میزان کمک‌های انساندوستانه در جهان در مقام‌های بعدی قرار دارند.

با استفاده از گزارش کمیسیون اروپا و سرویس ردیابی‌های مالی/د.خ/ک.ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *