نامه گوهر عشقی خطاب به بایدن: پشتیبان این حکومت ضد انسانی در پستوهای تاریک سیاست نباشید

By | ۱۴۰۰-۰۷-۲۷

گوهر عشقی مادر ستار بهشتی در نامه‌ به جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا ضمن درخواست ویزای آمریکا برای شرکت در افتتاحیه بنیاد ستار بهشتی خطاب به او نوشت: «اگر درصدد کمک به مردم ایران برای رهایی» نیستید، «حتی‌الامکان پشتیبان این حکومت ضدانسانی در پستوهای تاریک سیاست نیز نباشید.»

گوهر عشقی در این نامه که به دست ایران اینترنشنال رسیده، نوشته از آنجا که امکان ایجاد بنیادی حمایتی در ایران به دلیل «انواع سنگ‌اندازی‌ها پس از غریب به چهار سال» فراهم نشد، بنیادی بین‌المللی به نام ستار بهشتی در آمریکا به ثبت رسیده است.

او با اشاره به محدودیت‌های صدور ویزای آمریکا برای ایرانیان، از بایدن خواست «دستور مساعدت خارج از نوبت برای صدور ویزا» برای خودش و تنی چند از همراهانش صادر کند تا با دستان خود «این بنیاد ماندگار برای ایران و آمریکا و مردم جهان را» افتتاح کند.

گوهر عشقی با اشاره به نامه پیشین خود خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا، ادامه داد آن نامه «در کمترین زمان ممکن (ظرف هفت ساعت) پاسخ درخور دریافت» کرد.

دو سال پیش، گوهر عشقی در نامه‌ای به ترامپ خواستار نامگذاری روز تولد ستار بهشتی در اول شهریور به نام «روز دوستی میان مردم ایران و مردم آمریکا» شده بود.

پس از انتشار آن نامه، برایان هوک، رییس وقت گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، در پیامی گفت: «ما صدای شما را می‌شنویم، ما از مبارزه شما برای دستیابی به حقوق اولیه حمایت می‌کنیم و ما به همه کشورها یادآوری می‌کنیم که بزرگترین قربانیان رژیم ایران، مردم ایران هستند.»

همچنین مادر ستار بهشتی در نامه خود به بایدن به عنوان دومین مطالبه، نوشت اگر رییس جمهوری آمریکا «درصدد کمک به مردم ایران برای رهایی» نیست، «حتی‌الامکان پشتیبان این حکومت ضدانسانی در پستوهای تاریک سیاست نیز» نباشد.

او با تاکید بر تلاش‌های «نسل امروز و دیروز» برای سرنگونی جمهوری اسلامی نوشت: «دست یاری مردم ایران را بگیرید، نه طناب اعدام جمهوری اسلامی را.»

ستار بهشتی کارگر وبلاگنویسی بود که در سال ۱۳۹۱ با اتهام‌های سیاسی دستگیر شد و زیر شکنجه ماموران جمهوری اسلامی جان باخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *