شکایت ملی‌پوشان ایران از مسئولان ورزشی پس از پیروزی بر لبنان

By | ۱۴۰۰-۰۸-۲۰

ملی‌پوشان ایران در پی پیروزی بر لبنان با نتیجه ۲ بر ۱، در پیامی مشترک در صفحات مجازی خود زبان به شکایت از بی‌اعتنایی مسئولان ورزشی ایران گشودند و گفتند که نه لباس بازی دارند، نه پاداشی می‌گیرند و به کل فراموش شده‌اند.

تیم ملی فوتبال ایران و ملی‌پوشان لبنان از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و در ورزشگاه صیدا به مصاف یکدیگر رفتند.

این دیدار با برتری ۲ بر یک ملی‌پوشان ایران در شرایطی رقم خورد که تیم ملی تا دقیقه ۹۰ با یک گل عقب بود.

گل‌های این بازی را سونی سعد در دقیقه ۳۷ دروازه ایران را گشود؛ در شرایطی که بازیکنان ایران به هوای اینکه توپ به بیرون رفته بازی را رها کردند.

سپس در آخرین دقایق وقت اضافی سردار آزمون در دقیقه ۱+۹۰ و احمد نوراللهی در دقیقه ۵+۹۰ دروازه لبنان را گشودند و مانع از باخت تیم ملی ایران شدند.

با کسب این پیروزی، تیم ملی ایران ۱۳ امتیازی در صدر جدول باقی ماند. لبنان هم با این شکست پنج امتیازی شد و در رده سوم جدول قرار گرفت.

پیام مشترک شکایت از مسئولان ورزشی ایران

در پی این پیروزی غیرقابل انتظار، بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به مشکلات و کاستی‌های موجود در این تیم، از مسئولان فدراسیون فوتبال و ورزش کشور زبان به انتقاد گشودند.

کوتاه پس از اتمام این دیدار، بازیکنان تیم ملی ایران پیامی مشترک در صفحات مجازی خود انتشار دادند. در این پیام، با اشاره به مشکلات و کمبودها از جمله وضعیت نامناسب البسه تیم ملی، پرداخت نشدن پاداش‌ها، رسیدگی نکردن فدراسیون فوتبال به مشکلات این تیم در لبنان و… به انتقاد از مسئولان این فدراسیون و ورزش کشور پرداختند و این وضعیت را شایسته تیم نخست آسیا ندانستند.

متن پیام بازیکنان تیم ملی خطاب به مردم و در انتقاد از مسئولان ورزشی ایران

خبرگزاری ایسنا متن پیام ملی‌پوشان ایران را بازنشر کرد که در صفحات مجازی هر یک از بازیکنان منتشر کرده است.

ملی‌پوشان ایران به انتقاد از مسئولان ورزشی و فدراسیون فوتبال ایران و خطاب به مردم ایران می‌نویسند: «ما بازیکنان تیم ملی با همه توان و غیرت ایرانی و با حمایت شما مردم شریف ایران در دور رفت بدون شکست صدرنشین شدیم. لازم است به اطلاع مردم برسد که تیم ملی با چه مشکلات عجیبی روبرو است که به هیچ وجه در شان نام کشورمان نیست. در تدارکات و پشتیبانی، در حد یک تیم باشگاهی هم حمایت نمی‌شویم.»

این پیام می‌افزاید: «یک سال است که لباس‌های کهنه را می‌پوشیم و هر بار پس از شستشو دوباره باید بپوشیم. در همین سفر لبنان با مشکلات زیادی از جمله زمین تمرین مواجه شدیم اما اعتراض مناسبی از طرف مسئولان فدراسیون صورت نگرفت. بازیکنان تیم ملی برخلاف وعده‌ها و با گذشت چندین ماه، هنوز پاداش‌های خود را دریافت نکرده‌اند.»

ملی‌پوشان ایران می‌گویند که مسئولان ورزشی کشور تیم ملی ایران را به کل فراموش کرده‌اند و پیروزی تیم ملی اصلا برای آنها اهمیتی ندارد: «از صعود در بحرین به بعد، دیگر خبری از مسئولان ورزش کشور نبوده. پیروزی‌های ما برایشان عادی شده و به جای اینکه بیشتر حمایت کنند، به طور کلی فراموشمان کرده‌اند. این وضعیت اصلا مناسب تیمی نیست که در صدر رنکینگ آسیاست و مهیای حضور در جام جهانی می‌شود.»

دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *